Kuuntele niin näet enemmän

Suomen Uutisradio / Radio Nova

Palkinnot

Asiakas

Suomen Uutisradio / Radio Nova
Päivi Nurmesniemi
markkinointijohtaja
Kristiina Rintala-Levonen
tuotepäällikkö
Petri Manninen
toimitusjohtaja
Kampanja pähkinänkuoressa 

Kampanjan tavoitteet

  1. Radiomainonnan osuuden kasvattaminen mediakakusta
  2. Radio Novan osuuden säilyttäminen radiomainonnasta
  3. Radion ja Radio Novan uskottavuuden ja vetovoiman lisääminen mainosvälineenä ja -mediana sekä yhteistyökumppanina

Kampanjan kohderyhmä

  1. Mainostoimistot
  2. Mainostajat
  3. Mediatoimistot

Luova strategia

Uskottiin, että rakentamalla radion "brandista" kiinnostavampi ja uskottavampi, siitä hyötyisivät pitkällä tähtäimellä kaikki radiokanavat. Eikä vähiten markkinajohtaja itse.

Käytännössä haluttiin demonstroida, mitä kaikkea radiossa voi tehdä, mihin kaikkeen väline ja ääni taipuvat. Tarkoituksena oli monenlaisin esimerkein opastaa, innostaa ja rohkaista radionennakkoluulottomampaan käyttöön ja herättää yleistä keskustelua välineen tiimoilta.

Mediastrategia

Kampanjan päämedioiksi valittiin ne, joilla pystyttiin havainnollisimmin todentamaan valittu teema: Kuuntele niin näet enemmän. Televisio, elokuvateatteri ja radio olivat medioita, joissa äänen voiman pystyi väkevimmin demonstroimaan. Teemaa jatkettiin ja syvennettiin hyvin aktiivisella suoramarkkinoinnilla sekä erinäisillä tapahtumilla ja niiden oheistuotteilla.

Tulokset

  • Radion osuus mediakakusta nousi 3,3 prosentista 4,2 prosenttiin
  • Radio Novan osuus radiomainonnasta nousi 27,5 prosentista yli 35 prosenttiin
  • Radio Nova paransi asiakastyytyväisyysmittauksissa tulostaan kaikissa muuttujissa (asiakastyytyväisyys, merkitys mediana, lisäarvo, yhteyshenkilö, viestintä)
  • Kampanja herätti keskustelua radiosta ja Radio Novasta

Vuoden 2001 aikana Radio Novan liikevaihto kehittyi tavoitteiden mukaisesti ja vuoden 2002 kasvutavoite tullaan ylittämään tuntuvasti.

Toimisto

Skandaali
Markku Haapalehto
Copywriter
Vesa Siirilä
Art Director
Nina Laine
graafinen suunnittelija
Oona Hagman
AD-assistentti
Minna Läntinen
tuotantopäällikkö
Paula Rosti
projektijohtaja
Matti Oksanen
projektijohtaja