Panthóur – liiku kuin pantteri

Cloetta Fazer Makeiset

Palkinnot

Silver Effie Finland

Asiakas

Cloetta Fazer Makeiset
Mervi Hernberg
kategoriapäällikkö
Mikko Lindqvist
tuoteryhmäpäällikkö
Maija-Liisa Huttunen
promootiokoordinaattori
Kampanja pähkinänkuoressa 

Vuoden 2006 kampanjan suunnittelua käynnistettäessä tiedostettiin, että oma henkilökunta, kauppiaat ja kuluttajat odottivat Pantterin kesäkampanjalta aiempien vuosien tapaan ”jotain uutta ja yllättävää”. Tätä uutta lähdettiin rakentamaan uutuustuotteen Lumipantterin ympärille. Samalla kehitettiin kampanjalupausta ja liikkeitä eteenpäin ja kokeiltiin uusia innovatiivisia viestintäkanavia, joilla kohderyhmä tavoitettiin tehokkaasti.

Kampanjan suosio yllätti. Laskevilla markkinoilla Pantteri-tuoteperheen myynti kasvoi 35 % edelliskesään verrattuna. Miljoonan myydyn Lumipantteri-pussin raja rikkoutui heinäkuussa ja paikoittain myytiin jopa “eioota”. Tähän päivään mennessä pusseja on myyty yli 1,3 miljoona kappaletta. Cloetta Fazerin makeispussien markkinaosuus kasvoi Pantteri-pussien myynnin siivittämänä ensimmäistä kertaa yli 50 %:n, nousten parhaimmillaan kampanjan aikana 51,7%:iin.

Hauskuuttamisen lisäksi kohderyhmä haluttiin saada myös itse osallistumaan ja tekemään. Netissä omia Panthóur-liikkeitä kehitteli lähes 35 000 nuorta ja tapahtumissa Panthóur tavoitti 170 000 suomalaista.

Toimisto

hasan & partners oy
Mega Maunula
Art Director
Anu Niemonen
Copywriter
Timi Petersen
Creative Director
Aki Scharin
AD-assistentti
Jarno Luotonen
AD-assistentti
Gustav From
projektijohtaja
Tarja Malka
projektipäällikkö

Avustavat tekijätiimit

Dagmar Oy
Tero Honkala
suunnittelupäällikkö
Otto Production
Jappe Päivinen
ohjaaja
Ari Laitinen
tuottaja
Matti Kihlström
tuotantopäällikkö
Mika Orasmaa
kuvaaja
Ben Mercer
leikkaaja / Panthour TV-Shop
HeyDay Oy
Fake Graphics
Studio Potka
Petteri Laakso
valokuvaaja