Bedroom-lanseeraus

Vepsäläinen Oy

Palkinnot

Silver Effie Finland, Tuote- ja palvelusarja
Asuminen

Asiakas

Vepsäläinen Oy
Matti Vepsäläinen
markkinointijohtaja
Walter Ihander
markkinointipäällikkö
Hanna Telaranta
markkinointiassistentti
Tom Markelin
kenttäpäällikkö
Mika Rusila
aluejohtaja
Mikko Vuorela
aluejohtaja
Kampanja pähkinänkuoressa 

Vepsäläisen Bedroom-konsepti on hyvä esimerkki onnistuneesta uudelleenbrändäyksestä. Konseptoinnilla on saatu ketjun ns. heikoin lenkki (vuode- ja patjamyynti) käännettyä vahvimmin kasvavaksi tuotealueeksi. Bedroomin aloituksen jälkeen Vepsäläisen vuode- ja patjamyynti on kasvanut yli nelinkertaiseksi. Myynnin kasvu vuodessa on ollut yli 2 miljoonaa euroa,
moninkertaisesti mainospanostusten verran.

Bedroom-konseptin keskeinen idea on ollut yhdistää ensimmäistä kertaa lepo & tila, eli tyylikäs makuuhuonesisustaminen ja nukkumisen ergonomia. Hyvä konsepti on kiinnostanut sekä johtavia patjamerkkejä (Hästens, Jensen, Tempur) että makuuhuonekalustajia (BoConcept, Muurame) ja vuodevaatevalmistajia (Gant), joiden kanssa konseptia on voitu kehittää aktiivisessa yhteistyössä.

Bedroom on lisännyt paitsi myyntiä myös Vepsäläisen uskottavuutta ko. tuotealueella. Mainonta on ollut kohderyhmää kiinnostavaa ja se on parantanut koko ketjun laatumielikuvaa. Hillitty ja levollinen visuaalinen ilme on toiminut halutulla tavalla sekä markkinointiviestinnässä että myymälöissä.

Toimisto

Dynamo Advertising Oy
Kati Nurminen
strateginen suunnittelija
Hertta Granroth
projektijohtaja
Vesa Kujala
Copywriter
Jere Saulivaara
Art Director
Merja Ikäläinen
tuotantosuunnittelija
Vesa Kortelainen
tuotanto-AD