Label of a New Era: The Mission in China

UPM Raflatac

Palkinnot

Gold Effie Finland, Bisnessarja

Asiakas

UPM Raflatac
Elisa Nilsson
viestintäjohtaja
Jaana Aaltonen
Marketing Officer
Danny Zang
Marketing Director
Kampanja pähkinänkuoressa 

UPM Raflatacin Kiina-kampanja siivitti yrityksen lähes kaksinkertaiseen tarramateriaalien myyntiin, miltei tuplasi sen markkinaosuuden Kiinassa ja nosti heikosti tunnetun UPM Raflatac brändin amerikkalaisen markkinajohtajan Averyn ykköshaastajaksi Kiinan markkinoilla. Kampanja toi ilmaista media-näkyvyyttä maanosan johtavissa ammattilehdissä yli 25 kokosivun verran.

Kampanjan strategia oli hyödyntää uuden tehtaan avaaminen Changzhuhun (6.3.2007) monipuolisella markkinointiviestinnällisellä operaatiolla, joka perustuu kiinalaisen "Guangxin", eli suhde- ja vaikuttamisverkoston rakentamiseen, kiinalaisen design-perinteen hyödyntämiseen sekä koko tarrabisneksen kasvun varmistamiseen vaikuttamalla kaikkein tärkeimpään tulevaisuuden vaikuttajaryhmään - korkeakouluissa opiskelevaan uuteen designer-sukupolveen.

"Label of A New Era" -kampanjan ydin ja viestinnällinen alusta oli maanlaajuinen tarraetikettien design-kilpailu, joka oli suunnattu yliopistoihin sekä ammattilaisille. Kilpailua hyödynnettiin monipuolisesti sidosryhmiin verkottumisessa, PR-toimenpiteissä sekä markkinointimixissä, johon kuului suoramarkkinointia, web-markkinointia ja ilmoittelua. Kilpailu huipentui uuden tehtaan avajaisiin, voittajien julistamiseen ja kilpailun parhaimmistosta koottuun näyttelyyn. Voittajatöistä suunniteltiin näyttävä tarra-esite markkinointitarkoituksia varten.

"Label of A New Era" -kampanjan suunnitteli Konsepti Advertising yhteistyössä Kiinan johtavan designerin, Beijingin yliopiston Center of Fine Arts -koulun professorin Xiao Yongin kanssa, joka toimi kampanjasuunnittelussa myös strategisena neuvonantajana. 

Toimisto

Konsepti Advertising
Timo Kivi
projektijohtaja
Markus Natri
Copywriter
Joel Willans
Copywriter
Minna Liukkonen
Art Director
Xiao Yong
Professor and Designer, Yong Studio; Beijing
Suvi Rusi-Groofveld
tuotanto-AD
Hanna-Riina Ekegren
tuotanto-AD
Susan Leong
Web Designer
Satu Yliskylä
projektipäällikkö
Sari Hermiö
projektipäällikkö