Toimistopaita

Nanso Group Oy

Palkinnot

Gold Effie Finland, Bisnessarja
Pienet ja alueelliset budjetit
Silver Effie Finland, Tuote- ja palvelusarja
Muoti

Asiakas

Nanso Group Oy
Sini Lehikoinen
markkinointi- ja brandijohtaja
Kampanja pähkinänkuoressa 

Nanso on tunnettu värikkäistä ja kuosillisista trikoovaatteista. Brändi taistelee “hauskemman pukeutumisen puolesta”. Viime vuosina on herännyt tarve löytää ns. pitkän sarjan tuote, joka varmistaisi Nokian tehtaan tehokkaan käyttöasteen jatkossakin. Haasteena oli lanseerata tuote, joka puhuttelisi myös laajempaa yleisöä eli kuluttajia, jotka eivät välttämättä koe perinteisiä kuosillisia Nanso-vaatteita omikseen. Jotta tuotetta kannattaisi valmistaa suuria sarjoja, oli myös tärkeää, ettei Toimistopaita olisi kovin riippuvainen sesongeista ja trendeistä. Kriittistä oli myös, että uusi tuote tukisi Nanso-brändiä oikealla tavalla.

Uusia Nanso-naisia houkuteltiin kiteyttämällä Toimistopaidan edut yhteen pääviestiin: 13 väriä. Mediavalinnoilla tuimme viestiämme ”paitojen kameleontista”. Emme olleet esillä siellä, missä muotimainokset normaalisti kohdataan, vaan halusimme esittää pienen kapinahuutomme niin katukuvassa kuin talous-, sisustus- ja iltapäivälehdissäkin. Koska puhuttelimme kaikkia Suomen naisia, emme halunneet rajata medianäkyvyyttä perinteisesti. Uskoimme myös toiston voimaan – sama viesti puettiin kunkin median ehdoilla aina uuteen asuun. 13 väriä visualisoitiin taktisesti mediapaikan mukaan.

Toimisto

DDB Helsinki Oy
Päivi Helander
Art Director
Netta Stenius
Copywriter
Christina Lundell
tuotanto-AD
Anne Aikala
projektijohtaja
Outi Huhtela
projektipäällikkö
Tomi Hakanpää
Planner

Avustavat tekijätiimit

Muut suunnitteluun vaikuttaneet henkilöt:
Pinja Meretoja
tuotanto-AD
Taro Korhonen
Copywriter
PHD Finland
Sari Rauhala
mediasuunnittelija
Kai Vuorentie
asiakasvastaava