BMW Efficient Dynamics

BMW Suomi Oy

Palkinnot

Bronze Effie Finland, Tuote- ja palvelusarja
Autoilu ja moottoriala

Asiakas

BMW Suomi Oy
Mats Lille
Marketing Manager
Tarja Hammarberg
Brand Manager
Kampanja pähkinänkuoressa 

Automarkkinat ovat kuohuneet voimakkaasti viimeisen vuoden aikana. Keskustelu yhä kallistuvasta polttoaineesta on pakottanut sekä kuluttajat että markkinoijat peilin eteen. Syksyllä 2007 BMW päätti tietoisesti lähteä muuttamaan merkkiin liittyviä mielikuvia ja hakemaan voimakasta kasvua. Syksyyn 2008 mennessä BMW on ylittänyt kirkkaasti tavoitteensa, saavuttaen 80 % kasvun myynnissä sekä historiallisen 3,2 % (1,9 % 1-8/07) markkinaosuuden, mikä nostaa merkin lähes tasoihin pääkilpailijoidensa Audin ja Mercedes-Benzin kanssa. Kyse on yhdestä automarkkinoiden kirkkaimmista menestystarinoista, etenkin kun kyse on premium-autosegmentistä, jossa markkinaosuudet ovat vuosia säilyneet miltei muuttumattomina. Etenkin, kun pääkilpailijat toivat samanaikaisesti markkinoille uudet, houkuttelevat mallit volyymiluokkiin.

Pelkällä autoverotuksen muutoksella ei kasvua voi selittää, sen edessä kaikki automerkit olivat tasavertaisia. Kampanja osoittaa konkreettisesti, millaisiin tuloksiin voidaan päästä valitsemalla yksi strateginen, kuluttajalle relevantti viesti ja keskittämällä kaikki voimavarat sen kertomiseen oikealla hetkellä, parhaiten soveltuvalla tavalla ja välineissä sekä uskomaan ja sitoutumaan pitkäjänteisesti omaan asiaansa ja tehtyihin päätöksiin jakelutietä myöten.

Toimisto

King Helsinki
Sami Huiko
asiakkuusjohtaja
Laura Mertano
projektipäällikkö
Mikko Eskelinen
Copywriter
Tobias Wacker
Art Director

Avustavat tekijätiimit

Morning Digital
Tuija Mikkola
projektijohtaja
Vesa Pakkanen
suunnittelujohtaja
Ari Väisänen
Art Director
Sampo Pihlaja
Flash-ohjelmoija
Dagmar Oy
Sanna Kaartinaho
mediasuunnittelija