Elämänkumppaneita tositarkoituksella

Vepsäläinen Oy

Palkinnot

Silver Effie Finland, Bisnessarja

Asiakas

Vepsäläinen Oy
Matti Vepsäläinen
Seppo Laine
Walther Ihander
Hanna Telaranta
Kampanja pähkinänkuoressa 

Elämänkumppaneita tositarkoituksella -kampanjan myötä Vepsäläinen on 2,8-kertaistanut huonekalumyyntinsä ja lähes kaksinkertaistanut markkinaosuutensa viiden vuoden aikana erittäin kilpaillulla toimialalla. Tämä on tapahtunut määrittelemällä selkeästi ketjun paikka markkinoilla ja viestimällä johdonmukaisesti siitä, että Vepsäläiseltä hankittuihin huonekaluihin syntyy ainutlaatuinen, persoonallinen suhde. Kasvu ei ole myöskään tapahtunut kannattavuudesta tinkimällä. Samaan aikaan myös Vepsäläisen tunnettuus on kasvanut ja mielikuva vahvistunut.

Elämänkumppaneita tositarkoituksella -teemaa on hyödynnetty johdonmukaisesti eri medioissa sekä sisäisessä markkinoinnissa. Se on jalostunut viiden vuoden aikana ja auttanut lisäämään asiakasuskollisuutta, syventänyt suhdetta tavarantoimittajiin ja yhteistyötä mm. sisustusalan julkaisujen kanssa.

Kampanjan myötä Vepsäläisen ei ole tarvinnut kasvattaa mainospanostustaan, vaan mainonnan osuus liikevaihdosta on pysynyt koko ajan samalla tasolla. Tuotantoprosessi printtimainonnan osalta on hiottu nopeaksi ja kustannustehokkaaksi ja esim. huonekaluvalmistajien omaa kuvamateriaalia on voitu hyödyntää siten, että se on palvellut myös Vepsäläisen tavoitteita. Kampanjan voidaan jopa sanoa parantaneen tarjousilmoittelun tasoa Suomessa.

Toimisto

Dynamo Advertising Oy
Sanna Forsström
projektijohtaja
Hertta Granroth
projektijohtaja
Fredrick von Koskull
Kati Nurminen
strateginen suunnittelija / planner
Merja Ikäläinen
tuotantosuunnittelija
Seija Matikainen
tuotantosuunnittelija
Arja Kvist
tuotanto-AD
Vesa Kortelainen
tuotanto-AD
Essi Reunanen
tuotanto-AD
Isa Liljeblad
tuotanto-AD
Vesa Kujala
Copywriter
Merja Tynkkynen
Copywriter
Anne Kukkohovi
Art Director
Jere Saulivaara
Art Director