Fonecta 020202 - "Kolme miljoonaa euroa lisää myyntiä, vai paljon se oli?"

Fonecta Oy

Palkinnot

Gold Effie Finland, Tuote- ja palvelusarja
Muut kuluttajapalvelut
Gold Effie Finland, Mediasarja

Asiakas

Fonecta Oy
Jukka-Pekka Vuori
markkinointi- ja viestintäjohtaja
Petri Ojanen
markkinointijohtaja
Eija Katainen
markkinointipäällikkö
Kampanja pähkinänkuoressa 

Fonecta 02 02 02 Numeropalvelu aloitti markkinoinnissaan kampanjoinnin uudella teemalla vuoden 2008 alusta. ”Vai miten se oli?” -hokemaan perustuva mainonta sai aikaan nopeasti erinomaisia tuloksia: 02 02 02 jätti taakseen kaikkien suomalaisten tunteman 118-numeropalvelun sekä kovimman kilpailijansa Eniron 0100100-palvelun. Siitä tuli hetkessä preferensseissä ensisijaisesti käytetyin ja muistetuin numeropalvelu. Mainonnasta syntyi ilmiö samaan aikaan, kun kokonaismarkkina laski 4 %. Yhdessä markkinointitoimenpiteet ovat tarkastelujaksolla (1 - 7/2008) generoineet Nollakakkoselle uutta myyntiä 3 282 301 euron verran, mikä tarkoittaa 27,5% kasvua.

Toimisto

SEK & GREY Oy
Simo Perälä
asiakkuusjohtaja
Pia Dahlman
tuottaja
Jarkko Tuuri
Copywriter
Petteri Vilkki
Art Director
Juha Saxberg
Art Director
Marco Mäkinen
toimitusjohtaja

Avustavat tekijätiimit

Toinen Helsinki Oy
Riku Talvitie
suunnittelija / planner
Seija Hakala
asiakkuuspäällikkö
Jari Salmi
ymmärrysarkkitehti
Milla Kuitunen
tuottaja
Also Starring Oy
Markus Virpiö
ohjaaja
Johannes Lassila
tuottaja
Ville Salminen
tuotantopäällikkö
Sanna Virpiö
tuotantokoordinaattori
Miracle Sound
Ismo Heikkilä
toimitusjohtaja
Timo Laru
tuottaja
TNS Gallup
Päivi Laine
vastaava tutkija
Jari Salmi
vastaava tutkija