Jenkki Juicy Cube - Kuinka hedelmätornado iski purkkamarkkinaan

Leaf Suomi Oy

Palkinnot

Silver Effie Finland, Bisnessarja

Asiakas

Leaf Suomi Oy
Hanna Korhonen
markkinointipäällikkö
Laura Forsman
tuoteryhmäpäällikkö
Thomas Isaksson
markkinointijohtaja
Kampanja pähkinänkuoressa 

Haaste

Jenkin markkinaosuus on huikea. Kuinka tämä suomalainen superbrändi ja markkinajohtaja voi kasvattaa entisestään niin markkinaa kuin omaa markkinaosuuttaan?

Tekemällä innovatiivisen lanseerauksen, jossa kaikki kohtaamiset kohderyhmän kanssa tehtiin uudella tavalla. Lanseerauksen, joka jalkautui kesäisiin kaupunkeihin uusimman tekniikan edesauttamana. Lanseerauksen, joka pisti hypermarkettien hedelmäosastot uuteen uskoon. Lanseerauksen, joka tavoitti kohderyhmä kaikkialla, tornadon lailla.

Ratkaisu

Jenkki panosti mahdollisimman herkullisen, karkkimaisen tuotteen innovoimiseen. Tuloksena syntyi kuutionmuotoinen, täynnä hedelmän makua oleva Jenkki Juicy Cube. Lanseerauksessa liikkuvainen, nuori kohderyhmä päätettiin ottaa haltuun kertarysäyksellä ja käyttää tekniikan tarjoamia innovatiivisia keinoja.

Kampanjan pääviesti: ”Maku muutti kuutioon” kertoi tuotteen ydinominaisuudesta, hedelmäisestä mausta. Pääviesti dramatisoitiin kaikki maailman hedelmät mukaansa kaappaavalla tornadolla, josta syntyy hedelmäisen mehukas Jenkki Juicy Cube -purukumi.

Kampanjassa käytettiin hyväksi yllättäviä kohtaamispisteitä ja sisältöjä massamediasta aina myymälään asti. Näin tornadoa oli suorastaan mahdoton päästä pakoon. Ja kauppa kävi.

Tv-mainonta uutisoi tornadon leviämisestä silminnäkijähavainnoin ympäri maailman. Taktisista ulkomainoksista tehtiin eläviä tornadoja augmented reality -tekniikan avulla. Tekniikka ei jäänyt vain ulkomainoksiin, vaan se vietiin Jenkin kesäkiertueelle ympäri Suomen, jossa kohderyhmä sai kuvauttaa itseään tornadon keskellä.

Lopulta hedelmätornado iski jopa myymälöihin ja raivasi tilaa kauppojen hedelmäosastolta. Purkkalanseeraus näkyi poikkeuksellisella tavalla Citymarketien hedelmäosastolla. Appelsiineista ja omenoista tehtiin medioita tarroitetulla Jenkki Juicy Cube -viestillä.

Toimisto

Family Inc.
Pia af Hällström
Copywriter
Sanna Veijalainen
Art Director
Elli Tuominen
Planner (Kurio Oy)
Jari Karlsson
asiakkuusjohtaja
Sirpa Tuovinen
projektipäällikkö
Anssi Mahlamäki
tuotanti AD
Juhana Mikkanen
tuotanto AD

Avustavat tekijätiimit

Toinen Helsinki Oy
Sanna Kolamo
markkinointiarkkitehti
Riku Talvitie
markkinointiarkkitehti
Milla Kuitunen
tuottaja
Jani Halme
luova johtaja
Irokeesi Oy
Annika Green
projektijohtaja
Antti Hirvonen
projektipäällikkö
Mathilda Granbacka
projektikoordinaattori
H+K Strategies
Essi Ranka
Account Manager
Paula Vaittinen
Junior Account Executive
Into-Digital Oy
Eero Aalto
toimitusjohtaja
Mikko Hytönen
Head Developer
Arto Hautanen
Head Developer
Pekka Suopellonmäki
Developer
Mikko Kaihlanen
Developer
Johanna Kouhi
Project Manager
Mjölk Oy
Marko Antila
ohjaaja
Yrjö Nieminen
tuottaja
Daniel Lindholm
kuvaaja
James Post
Iikka Hesse
leikkaaja
Troll vfx
Elokuvaääniyhtiö Humina Oy