If Taksiturva

If Vahinkovakuutusyhtiö Oy

Palkinnot

Silver Effie Finland, Tuote- ja palvelusarja
B2B

Asiakas

If Vahinkovakuutusyhtiö Oy
Tuula Sirén
markkinointijohtaja
Kristiina Fugleberg
markkinointipäällikkö
Mikko Patrakka
tuoteasiantuntija
Päivi Timonen
projektisuunnittelija
Kampanja pähkinänkuoressa 

Vuoden 2012 alussa Ifillä ei ollut tarjota taksiyrittäjille erityistä taksivakuutusta ja myynti oli vaatimatonta. Markkinoita dominoi pitkäaikainen Taksiliiton sopimuskumppaniyhtiö, johon taksiyrittäjät olivat tottuneet luottamaan. Päästäkseen tavoitteeseensa taksivakuutusten nelinkertaistamisessa ja 350 uuden taksiyrittäjäasiakkaan saamisessa, If teki päätöksen kehittää täysin uusi taksivakuutus. Syntyi If Taksiturva, kattavuudeltaan markkinoiden paras taksivakuutus.

Jotta myyntiorganisaation usko uuteen tuotteeseen varmistettiin, toteutettiin koemarkkinointi.

Sen tulokset todistivat, että uudistettu vakuutus vastasi asiakkaiden tarpeisiin. Tämä puolestaan varmisti myyntiorganisaation motivoitumisen uuden tuotteen myymiseen.

If Taksiturva lanseerattiin taksimaailmasta tutuilla teemoilla ja kohdistetuilla medioilla. Tuloksena oli taksiasiakkaiden määrän viisinkertaistuminen erittäin pienellä markkinointibudjetilla. Panostukseen nähden myynti oli 25-kertainen!

Toimisto

Rocky Advertising Oy
Valtteri Vitakoski
Art Director
Teijo Hintikka
Copywriter
Mikko Toivanen
projektijohtaja

Avustavat tekijätiimit

MEC Finland
Maarika Virtanen
asiakasvastaava