Kokkikartano

Snellmanin Kokkikartano Oy

Palkinnot

Bronze Effie Finland, Bisnessarja
Uusi tuote tai palvelu

Asiakas

Snellmanin Kokkikartano Oy
Kati Rajala
toimitusjohtaja
Jussi Rakemaa
myynti- ja markkinointijohtaja
Esa Jääskeläinen
strategi, Daigo Oy
Kampanja pähkinänkuoressa 

Valmisruokamarkkina on ollut alavireinen ja huonomainen viimeiset vuodet. Euromääräisesti se on ollut laskussa ja osa käyttäjistä, erityisesti laatutietoisemmat, eivät enää edes kulje valmisruokakäytävällä. Valmisruoan maine on heikentynyt. Syy on ensisijaisesti alan.

Haastavimman uudistuksen Kokkikartano teki annosaterioissa. Se toi markkinoille uudet annokset, reseptiikka uudistettiin ja pakkauksesta tehtiin läpinäkyvä.

Annosateriat ovat olleet julkisen pilkan kohteena erityisesti koska pakkausten päällä olevilla tarjoiluehdotuksilla ei ole kuin viitteellisesti tekemistä sisällön kanssa. Kuluttajavirasto saa joka vuosi aiheesta n. 8000 kuluttajapalautetta.

Pienen keravalaisen ruokatehtaan melko pieni kampanja laskevassa kategoriassa oli suuri menestys. Kokkikartanon uutuustuotteita myyntiin 1 262 000 eurolla huhti-elokuussa, vaikka samaan aikaan valmisruoka-ala meni arvossa alas -2% % eli 1 400 000 euroa. Kokkikartano oli käytännössä kategorian ainoa menestyjä.

Toimisto

Mainostoimisto FOLK
Marja Vattulainen
asiakkuusjohtaja
Elina Estlander
tuottaja
Kimmo Kivilahti
Art Director
Tommi Laiho
Copywriter
Jussi Huhtala
graafinen suunnittelija
Kikka Natunen
tuotanto-AD
Markku Aittola
Mika Huttunen
Developer

Avustavat tekijätiimit

Ellun Kanat
Inna Perheentupa
viestinnän suunnittelija
Kirsi Piha
viestintästrategi
Voitto
Johanna Linna
Asiakkuusjohtaja/planner
Irma Salminen
Asiakkuuspäällikkö
Iida Marjosalmi
Digisuunnittelija