Miten ruotsalainen oppi kohtaamaan suomalaiset?

Filialen BYGGmax AB Finland

Palkinnot

Gold Effie Finland, Bisnessarja
Kohderyhmä

Asiakas

Filialen BYGGmax AB Finland
Daniel Juhlin
Markkinointijohtaja
Emelie Gessner
Markkinointipäällikkö
Aleksi Virkkunen
Maajohtaja
Rainer Lindqvist
Aluepäällikkö
Kampanja pähkinänkuoressa 

Rautakauppaketju Byggmax rantautui Suomeen vuonna 2008, mutta ei seuraavina vuosina onnistunut saavuttamaan täällä vastaavaa menestystä kuin Ruotsissa ja Norjassa.

Byggmaxin palvelukonsepti oli kuin suomalaisille tehty: laatutavaraa parempaan hintaan kuin kilpailijoilla. Sitä ei vain onnistuttu avaamaan halutulla tavalla mainonnassa. Sovellettiin samaa mainonnan konseptia kuin muissa Pohjoismaissa, eikä se tuntunut purevan suomalaisiin.

Luotiin uusi mainonnan konsepti, jossa samoista vahvuuksista kerrottiin suomalaisella, suorasukaisella tavalla. Ja johan alkoi tapahtua.

Kampanjan aikaan kesällä 2015 kauppaa tehtiin kuukausittain yli 30% enemmän verrattuna edellisvuoteen – ja mainonnan top-of-mindissa Byggmax sujahti toimialan ykköseksi.

Malliesimerkki siitä, mitä oikein valittu asenne voi saada aikaan.

Toimisto

Folk Finland
Tommy Mäkinen
Luova johtaja, Copywriter
Jani Kivelä
AD

Avustavat tekijätiimit

Mediatoimisto Voitto
Sari Haavisto
Asiakkuusjohtaja
Maija Sarpakunnas
Asiakkuuspäällikkö
Piipa Pirhonen
TV-suunnittelija
Outi Karppanen
Digi-suunnittelija
Woodpecker Film
Anssi Määttä
Ohjaaja
Jukka Valtanen
Tuottaja
Manifesto Consulting