#LIFEINHEL

Finavia

Palkinnot

Silver Effie Finland, Tuote- ja palvelusarja
Matkailu, elämykset ja vapaa-aika

Asiakas

Finavia
Anna Tuomi
Marketing Manager
Olli Lehtonen
Digital Marketing Manager
Katja Siberg
SVP Marketing and Corporate Communications
Rosa Kojonkoski
Marketing Coordinator
Kampanja pähkinänkuoressa 

Kuinka saada lisää tunnettuutta pienen maan pienelle lentoasemalle valtavassa Kiinassa ? ilman massiivista mainosbudjettia? #LIFEINHEL-kampanjan avulla pyrittiin vahvistamaan Helsinki-Vantaan lentoaseman tunnettuutta Pohjois-Euroopan johtavana solmukohtana Euroopan ja Aasian välisessä lentoliikenteessä, sekä pitkällä aikavälillä kasvattamaan kiinalaisten matkustajien määrää ja keskimääräistä kulutusta lentoasemalla.

Ajanvietto lentoasemilla on yleensä epämukavaa: mitä pidempään joutuu odottelemaan, sen pahempi. Mutta mitä jos lentoasema olisikin niin hyvä, ettei sieltä haluaisi lähteä?

#LIFEINHEL oli uudenlainen, lentoasemalla kuvattu ja internetissä esitetty tositelevisio-ohjelma, joka yhdisteli elementtejä Terminaali ja Truman Show -elokuvista, sekä Selviytyjät-tositelevisiosarjasta. Kiinalainen elokuvatähti Ryan Zhu asui Helsinki-Vantaan lentoasemalla 30 päivän ajan testaten ja arvioiden sen palveluita. Hänen seikkailujaan julkaistiin sosiaalisessa mediassa päivittäin.

#LIFEINHEL esitteli lentoaseman palveluita ja työntekijöitä ainutlaatuisella ja aidolla tavalla. Se myös näytti matkustajakokemukseen jo tehdyt panostukset, sekä aidon halun parantaa kokemusta Ryanin palautteiden perusteella. Finavia antoi Ryanille täyden vapauden julkaista omaa sisältöään kanavissaan. Lentoasemalta se oli rohkea ja ennenäkemätön teko, yksi kampanjan menestyksen avaimista. 

Tunnettuuden kasvua mitattiin kampanjan tavoittavuudella sekä videoiden katselukerroilla. Kampanjan tavoittavuus ylittyi 1467-kertaisesti ja se noteerattiin globaalisti 45 eri maassa. Videoiden katselumäärä ylittyi 97-kertaisesti asetettuihin tavoitteisiin nähden. Kampanjan tehokkuus ansaitussa mediassa ylittyi 42-kertaisesti. 

 

Toimisto

TBWAHelsinki
Simone Bocedi
Creative Content Strategist
Mikko Pietilä
Executive Creative Director
Antti Halme
Copywriter
Matti Virtanen
Art Director
Henrietta Tastula
Content Producer
Maria Dunaeva
Designer
Virpi Grönlund
Client Service Director
Nana Paija
Project Director
Annika Wiksten
Account Manager
Mika Sylvin
Producer
Mikko Kylämä
Senior Developer
Eemeli Tani
Campaign Analyst
Tuukka Laitinen
Editor
Lisa Myllymäki
Editor
Juhana Hokkanen
Head of Creative Technology
Mira Sallanko
Insights Trainee
Jyrki Poutanen
Chief Creative Officer
Henri Paltemaa
Art Director

Avustavat tekijätiimit

Klok
Heikki Laine
Senior Producer
Pekka Ala-Seppälä
Production Manager
Juha Lahti
Director
Jukka Roihuvirta
DOP
Eero Lehtinen
Editor
Olli Matikainen
Assistant editor
Katarzyna Kosieradrazka
Sound operator
Gary Carter
Creative Consultant
Dagmar
Riikka Hallenberg
Senior Client Director
Joe Woods
Digital Manager
Roosa Räsänen
Digital Planner
Lauri Permanto
Junior Digital Planner
Miia Elonen
Junior Digital Planner
Juho Virkajärvi
Technical Planner
Tia Sinisalo
Technical Planner
Joni Ulma
Junior Technical Planner
Olli Valtanen
Digital Solutions Specialist