EFFIE FINLANDille tasokas tuomaristo

Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL:n ja Suomen Markkinointiliitto MARK:n järjestämä effie FINLAND –kilpailun tämänvuotinen tuomaristo edustaa monipuolisesti markkinoinnin ja viestinnän suomalaista huippuasiantuntemusta.

Tuomariston puheenjohtajana toimii MARK:n puheenjohtaja Siru Heino, Pauligin brändijohtaja ja viimevuotisen Effie-juryn varapuheenjohtaja.

Tuomariston muut jäsenet ovat:

Pia Grahn Brikell, toimitusjohtaja, Svenska Reklamförening
Marco Mäkinen, toimitusjohtaja, SEK
Tomi Hilvo, toimitusjohtaja, kontaktointitoimisto Toinen
Ursula Blässar, markkinointijohtaja, Iittala Group
Maija Tommila, partneri, viestintätoimisto Drum
Jukka Tolvanen, toimitusjohtaja, Research International
Elina Kukkonen, markkinointipäällikkö, Kauppalehti
Eka Ruola, luova johtaja, PHS
Ilkka Kärkkäinen, AD, Dynamo
Oskar Korkman, partneri, Vectia

Effie FINLAND uudistuu tänä vuonna voimakkaasti. Effiestä kehitetään Hyvän kampanjadokumentoinnin työkalu – ei kilpailua vaan elämää varten. Osana tätä kehitystä MTL järjestää lukuisia Effie Workshopeja kevään ja kesän mittaan eri puolilla Suomea. Näissä käydään läpi, miten hyvä ja tuloksellinen markkinointiviestintäkampanja dokumentoidaan.

Sarjojen määrä nelinkertaistuu 28 sarjaan. Uusilla sarjoilla tehdään osallistuminen helpommaksi ja kiinnostavammaksi myös sellaisille kampanjoille, joita vanha sarjajako ei ole kannustanut. Palvelu- ja tuotesarjojen määrä kasvaa, kuten myös strategiset bisneshaastesarjat. Kokonaan uusina sarjoina tulevat mediatehosarjat. Sarjajaolla kannustetaan myös muiden keinojen kuin mainostamisen käyttäjiä mittaamaan omaa panos-tuotosanalyysiaan.

Myös tuomarointi muuttuu. Pistelaskusta tehdään entistä läpinäkyvämpää, ja uuden online-lomakkeen myötä vaadittavan datan etsiminen ja lomakkeen täyttäminen on sinällään jo koulutusprosessi mainostajan ja asiantuntijapalvelun yhteistyölle. Effien deadline on 31.8.

Ensimmäistä kertaa palkinnot jaetaan iltagaalassa, joka on 19.10., josta myös alkaa Markkinoinnin ja Viestinnän Viikko.

Effie on kampanjojen välinen kilpailu, jossa palkitaan tuloksellista markkinointiviestintää. Sen keskiössä ovat mainostaja, mainostoimisto, mediatoimisto, viestintätoimisto, digitoimisto ja niin edelleen sekä näiden yhteistyö. effie järjestetään 34 maassa.

Lisätietoja:

MTL, toimitusjohtaja Markus Leikola, p. 050 5630 211