Tommi Laiho Effie Awards Finlandin päätuomariksi

Markkinointiviestinnän tuloksellisuutta mittaavan Effie Awards Finlandin päätuomarina toimii tänä vuonna FOLK Finlandin toimitusjohtaja Tommi Laiho. Kaikkiaan kilpailun tuomaristossa on 22 markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista.

Effie on mielestäni Suomen tärkein markkinointiviestinnän kilpailu. Se tunnustaa luovuutta ja vaatii todellisia kaupallisia tuloksia.

kilpailun päätuomari, FOLK Finlandin toimitusjohtaja ja copywriter Tommi Laiho sanoo

Kaksikymmentä vuotta mainosalalla uraa tehnyt Laiho on itsekin menestynyt alan kilpailuissa. FOLK Finland oli viime vuonna Grand ja Kulta Effiet pokanneen Lidlin Epäilevä Tuomas -kampanjan takana. Laiho kehottaa toimistoja osallistumaan kilpailuun, vaikka entryn tekeminen olisikin vaativaa.

Vaikka entryn teko on paikoin työlästä, se on ainakin minulle ollut palkitsevaa jo itsessään. Se on dokumentaatio siitä, mitä laaja tiimi on saanut yhdessä aikaan.

Tommi Laiho sanoo

Kilpailutöiden deadline elokuussa

Kilpailutöiden määrällä mitattuna Effie on Suomen suurin markkinointiviestintäalan kilpailu. Odotamme kilpailuun jälleen paljon tehokkaita ja tuloksellisia kampanjoita.

sanoo Tarja Virmala, MTL ry:n toimitusjohtaja, joka toimii tuomariston sihteerinä.

Tämän vuoden kisaan odotan inspiroivia menestystarinoita usealta toimialalta, niin isoista kuin pienistäkin yrityksistä.

Tommi Laiho jatkaa.

Deadline kilpailutöille on 21. elokuuta, hieman viime vuotta aikaisemmin. Kilpailun ilmoittautumislomake avautuu kesäkuussa 2015.

Tuomaristossa 22 ammattilaista

Päätuomari Tommi Laihon lisäksi raadissa on 21 markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, korkeakouluja ja mediaa. Osa heistä on ensimmäistä kertaa Effie-raadissa, osalle on jo kertynyt kokemusta tuomaroinnista.

Tommi Laiho, päätuomari, FOLK Finland, toimitusjohtaja
Clarisse Berghgård, IUM Oy, toimitusjohtaja
Taina Erkkilä, Nissan Nordic Europe Oy, Director, Communications
Nermin Hairedin, Dentsu Aegis Network Oy, toimitusjohtaja
Markus Hakala, Mirum Agency Oy, toimitusjohtaja
Hanna Hiekkamies, Valio Oy, markkinointijohtaja
Juho-Petteri Huhtala, Aalto Yliopisto, markkinoinnin laitos, tutkija
Walter Ihander, Vepsäläinen Oy, markkinointijohtaja
Maarit Kivilahti, A-lehdet Oy, markkinointipäällikkö
Jan Koskinen, Instru Optiikka Oy, markkinointijohtaja
Reija Laaksonen, Oy Karl Fazer Ab, Vice President, Head of Brand Management and Marketing
Teemu Neiglick, OmniCom Media Group Finland Oy, toimitusjohtaja
Jani Niipola, Kauppalehti Oy, toimittaja
Outi Nylund, Veikkaus Oy, Digitaalisen markkinoinnin kehityspäällikkö
Miska Rajasuo, Bob The Robot Oy, toimitusjohtaja
Annika Ruola, Sanoma Media Finland Oy, Head of B2B marketing
Christoffer Rönnblad, McDonalds Oy, markkinointijohtaja
Lauri Sipilä, Suomen Markkinointiliitto ry / MARK Kustannus Oy, toimitusjohtaja
Daniel Tuori, Valve Group Oy, CMO (markkinointijohtaja)
Satu Yrjänen, TNS Gallup Oy, toimitusjohtaja
Veli-Pekka Ääri, SOK, Vice President, Marketing and Customer Interaction

Effie-kilpailusta

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa nykyisin Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki.

Kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa 14. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Markkinointiviestinnän toimistojen liitto MTL ry.

Effie Awards Finland 2015 -kilpailun pääyhteistyökumppanina on Sanoma Media Finland.

Lisätietoja

  • Tommi Laiho, päätuomari, FOLK Finland Oy:n toimitusjohtaja, 050 310 0659
  • Tarja Virmala, MTL ry:n toimitusjohtaja, 040 048 4693

 

MTL on markkinoinnin ja viestinnän asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinointiviestinnällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta. MTL:ään kuuluvien toimistojen yhteenlaskettu myyntikate on noin puolet Suomen markkinointiviestinnän koko myyntikatteesta.