Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL:n ja Suomen Markkinointiliitto MARK:n järjestämä EFFIE Finland –kilpailu keräsi ennätysmäärän markkinointikampanjoita määräaikaan mennessä. Kaikkiaan 63 kampanjaa yhteensä 90 sarjaosallistumisena on kilpailun historian ennätys.
EFFIE Finlandissa oli nyt ensimmäisen kerran mahdollista osallistua samalla kampanjalla useampaan sarjaan. Uusista bisneshaastesarjoista kiinnostusta herättivät erityisesti pitkäaikaista, tuloksellista markkinointia palkitseva Veteraanimestarit-sarja, sekä parrasvaloihin palanneiden brändien Renessanssi-sarja. Design- ja pakkauspainotteisten kampanjojen sarja sai myös designtoimistot liikkeelle. Palvelu- ja tuotesarjoista eniten osallistumisia tuli uusiin sarjoihin Autoilu ja moottoriala sekä Matkailu, elämykset ja vapaa-aika.
– Osanottajamäärä kertoo siitä, että mainostoimistot ja muut markkinoinnin tekijät arvostavat tuloksellisuutta ja mitattavuutta siinä kuin asiakkaatkin, sanoo MTL:n toimitusjohtaja Markus Leikola. EFFIEn suosio ei sinällään yllättänyt, sillä jo MTL:n järjestämissä kuudessa EFFIE Workshopissä kävi kevään ja kesän mittaan yli sata ihmistä eri puolilla Suomea perehtymässä tuloksellisten kampanjoiden dokumentointiin.
MARK:n puheenjohtaja Siru Heinon johtama tuomaristo on aloittanut työnsä, joka tehdään ensimmäisenä alan kilpailuna Suomessa kokonaan online-ympäristössä. Shortlistaukset ovat selvillä 26.9. ja palkinnot jaetaan, tämäkin ensimmäistä kertaa, suuressa iltagaalassa Wanhassa Satamassa torstaina 11.10.
Effie on kampanjojen välinen kilpailu, jossa palkitaan tuloksellista markkinointiviestintää. Sen keskiössä ovat mainostaja, mainostoimisto, mediatoimisto, viestintätoimisto, designtoimisto, digitoimisto, jne ja näiden yhteistyö. Effie järjestetään 34 maassa.
Lisätietoja:
MTL, toimitusjohtaja Markus Leikola, p. 050 5630 211