Kilpailusarjat

Effie Awards Finlandissa kisataan viidessä pääsarjassa, joissa on useampia alakategorioita:

  • Tuotteet ja palvelut – kampanjat on ryhmitelty tuotteen tai palvelun mukaan, sarjassa on myös non-profit -kategoria
  • Erikoissarja – kampanjat on ryhmitelty positioinnin tai strategian erityispiirteiden mukaan. Tähän sarjaan voivat osallistua myös työt, jotka eivät ole mainontaa.
  • Media – sarja on suunnattu kampanjoille, joissa painopiste on mediavalinnoissa, idea pohjautuu median oivaltavaan käyttöön tai mediantehokkuuteen, jolloin mediapanostuksista vähintään 50 % on yhdessä kanavassa (esim. sosiaalisessa mediassa)
  • Kauppa & kuluttaja -sarjan pääpaino on kuluttajille suunnatuissa kampanjoissa, verkkokaupassa sekä brändin kehittämistyössä.
  • Positiivinen muutos -sarja tarjoaa mahdollisuuden nostaa esiin sosiaalisesti vastuullisia töitä ja ympäristöä erityisesti huomioon ottavia kampanjoita.

Ota huomioon

  • Kampanjalla voi osallistua neljään alakategoriaan. Kampanja voi osallistua kuitenkin vain yhteen kategoriaan Tuotteet & Palvelut –sarjassa sekä kahteen Kauppa & kuluttaja –sarjan kategoriaan.
  • Kilpailutyö on ilmoitettava erikseen kuhunkin kategoriaan ja osallistumismaksu on maksettava kustakin kategoriasta.
  • Kilpailutyö kannattaa räätälöidä kunkin kategorian vaatimusten mukaisesti. Tuomarit antavat usein palautetta, että kilpailutöiden arviointi on hankalaa, koska töitä ei ole aina muokattu kyseisen Effie-kategorian vaatimuksiin sopiviksi.
  • Huomioi, että kilpailutyöhön liittyviä lukuja ei julkaista yleisölle.
  • Kampanja voidaan ilmoittaa esimerkiksi Mediasarjaan mediateho-kategoriaan (jos kampanjan mediapanostuksista vähintään 50 % on käytetty yhdessä kanavassa) ja Tuote- palvelusarjaan elintarvikekategoriaan toimialan mukaan ryhmitellyksi.
  • Lue tarkemmat kuvaukset alakategorioista niiden omilta sivuilta.
  • Kilpailua järjestää Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL.

Rajatapaukset

Tuomaristolla on oikeus sijoittaa kampanja toiseen sarjaan kuin se on ilmoitettu.

Katso Effie Worldwide:n seitsemän vinkkiä kilpailun voittoon

Jaa: