Vihdoin myös suomalaiset saavat lentää halvalla, Norwegian Air Shuttle ASA:n ja N2 Helsinki Oy:n kampanja voitti Grand Effie 2011 -palkinnon sekä ainoan Gold Effie -palkinnon. Kampanjan mediatoimisto oli Vizeum.
”Norwegian-casessa kampanjarelevanssi jylläsi. Ystävyyskansan lennoille halusi moni, kun kutsu oli esitetty mielenkiintoisella tavalla”, sanoo tuomariston puheenjohtaja, hasan & partnersin toimitusjohtaja Eka Ruola.
Hopeaa jaettiin viisi. HK:n kampanja Rypsiporsas – pieni oivallus kotitilalla, suuri mullistus lautasella sai hopeaa sekä mediateho- että bisneshaastesarjassa. Kampanjan on suunnitellut hasan & partners.
SEK & Greyn suunnittelema Fonectan Miten pienyrittäjä voi sponsoroida formulaa -kampanja sai hopeaa bisneshaastesarjassa, Familyn suunnittelema Saunalahden Laama-agility mediatehosarjassa ja SEK & Greyn suunnittelema Finnairin Local Heroes – kuinka suomalainen lentoyhtiö nousi Saksan liigakärkeen ulkomainen kohderyhmä -sarjassa.
Pronssisia Effie-pystejä jaettiin kolme. Veikkauksen Aidot lottomiljonäärit siivittivät loton vaihdon kasvuun, suunnittelijana TBWA\Helsinki sekä Miten pienyrittäjä voi sponsoroida formulaa saivat pronssia palvelu- ja tuotesarjassa. Googlaa itsesi -rekrytointikampanja vei kolmannen pronssin Aegis Media Finlandille ja White Sheep Isobarille.
Kilpailussa oli enemmän töitä kuin vuotta aiemmin. Kärki jäi kapeaksi eikä huikeita kampanjoita tällä kertaa ollut niin paljoa, että tuomaristo olisi päätynyt jakamaan useampaa kultaa.
sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala
Markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaavan Effie Awards Finland -kilpailun finaaliin on päässyt 23 kampanjaa. Yhteensä jätettyjä töitä oli 63.
Effie-tuomaristoon kuuluu 22 jäsentä, jotka edustavat mainostajia, mainosalaa ja alan oppilaitoksia. Tuomarit arvioivat Effie Awardsissa markkinointikampanjoiden tuloksellisuutta. Kriteerit ovat kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus, tulokset ja mitattavuus sekä luova toteutus.
Effie Awards on yksi maailman arvostetuimmista mainonnan tehokkuutta mittaavista kilpailuista, jonka Suomessa järjestää Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL ry yhdessä Kauppalehden kanssa. Effie Awards Finland on vakiinnuttanut asemansa myös Suomen merkittävimpänä markkinoinnin tuloksellisuutta arvioivana kilpailuna.
Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver tai Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon.
Vuoden 2012 Effien deadline on 7. syyskuuta.
(c) Effie on Effie Worldwide Inc:n omistama tavaramerkki.
Lisätiedot:
MTL ry, toimitusjohtaja Tarja Virmala, puhelin 0400 484 693,
sähköposti tarja.virmala@mtl.fi
hasan & partners Oy, toimitusjohtaja Eka Ruola, puhelin 040 860 0234,
sähköposti eka.ruola@hasanpartners.fi