Markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavan Effie Awards Finlandin päätuomari tänä vuonna on Bob The Robotin toimitusjohtaja Miska Rajasuo. Sanoma Media Finland jatkaa Effien pääyhteistyökumppanina.
Effien pitäisi olla jokaisen alan toimijan ja markkinoijien ykköskilpailu Suomessa. Se tuo kiistatta esiin luovan markkinoinnin merkityksen liiketoiminnallisten tulosten saavuttamisessa. Sekä toimistojen että asiakkaiden kannalta on tärkeää, että tällaista tuloksellista yhteistyötä nostetaan esille mahdollisimman monelta eri toimialalta.
Kilpailun päätuomari Miska Rajasuo sanoo
Tuomariston jäseniksi kutsutaan markkinoinnin huippuammattilaisia asiakasorganisaatiosta ja toimistoista, jotka ovat osoittaneet aiemmissa Effie- tai muissa kansainvälisissä kilpailuissa hallitsevansa markkinoinnin tulosten tekemisen. Tuomaristoon kutsutaan edustajat myös korkeakouluista ja mediasta.
Sanoma on Effie-kilpailun pääyhteistyökumppani
Suomen johtava mediatalo Sanoma Media Finland jatkaa jo neljättä vuotta Effie Finlandin pääyhteistyökumppanina.
Olemme ylpeitä, että kaikista alalla olevista kilpailuista saamme olla mukana markkinoinnin tuloksellisuutta mittaavassa Effiessä. Monimediatalona olemme usein mukana rakentamassa toteutuksia, jotka parhaimmillaan tuovat asiakkaalle merkittävää liiketoiminnan kasvua. Silloin ei ole pelkästään kyse yksittäisten medioiden toimivuudesta vaan hyvän sisällön ja oikean yleisön kohtaamisesta. Tämä tavoite mielessä pitäen haluamme nostaa Suomessa keskustelua markkinoinnin roolista yritysten lyhyen ja pitkän tähtäimen menestyksessä.
sanoo johtaja Karri Ahonen, Sanoma Media Finland
Kilpailutöiden deadline syyskuussa
Deadlinet kilpailutöille ovat 27. syyskuuta ja 4. lokakuuta. Voittajat julkistetaan 7. helmikuuta 2019.
Effie Finland 2018 tuomaristo
- Karri Ahonen, johtaja, markkinointi, insight, tuotteet, sisällöt, Sanoma Media Finland
- Riikka Järvinen, markkinointijohtaja, kuluttajaliiketoiminta, DNA
- Joakim Karske, brändijohtaja, OP Ryhmä
- Susanna Laine, viestintä- ja brändijohtaja, Terveystalo
- Arto Lindblom, professori, Aalto-yliopisto
- Karri Lehtiö, toimituspäällikkö, MTV Uutiset / Mediahub
- Tommy Mäkinen, luova johtaja, Folk Finland
- Matti Pentikäinen, luova johtaja, SEK
- J-P Rautamaa, kaupallinen johtaja, Jalostaja & Lunden
- Miska Rajasuo, toimitusjohtaja, Bob The Robot, päätuomari
- Pekka Rantamoijanen, Head of Digital Marketing, Valio
- Mia Ropponen, Vice president, marketing, Kesko
- Samuli Salokangas, Head of Marvelous, luova johtaja, Marvelous Finland
- Laine Spellman, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Säästöpankkiryhmä
- Kaj Takolander, Vice President, Viking Line
- Sari-Liia Tonttila, vanhempi neuvonantaja, partner, Ahjo Communications
- Suvituuli Tuukkanen, brändi- ja markkinointijohtaja, Veikkaus
- Perttu Tynkkynen, Vice President, Consumer Sales & Marketing, F-Secure
- Alexander Sneen, markkinointijohtaja, Sinebrychoff
- Tobias Wacker, luova johtaja, hasan & partners
- Tia Yrjölä, johtaja, Saarioinen
Effie-kilpailusta
Effie on maailman laajin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki.
Kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa 16. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry.
Lisätietoja
- Miska Rajasuo, päätuomari, 050 3710267
- Tarja Virmala, MTL:n toimitusjohtaja, puh. 040 048 4693
MTL ry on markkinoinnin ja viestinnän sekä teknologian asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinoinnin, luovuuden ja teknologian yhdistelmällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta.