Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointikampanjat

Vuoden 2023 Effie Finland –kilpailun tuomaristossa on yhteensä 40 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Riku Vassinen hasan & partnersilta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallekin kierrokselle on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.

Effie tuomariston jäseniksi on kutsuttu kokeneita markkinoinnin ammattilaisia Marketing Finlandin jäsenyrityksistä, jotka ovat ansioituneet Effie- tai muissa kansainvälisissä kilpailuissa. Tuomaristoon kutsutaan edustajat myös korkeakouluista ja mediasta.

”Tänäkin vuonna Effie-tuomaristo on ensiluokkainen läpileikkaus Suomen markkinointikärjestä. Mukana on Suomen ehdottomasti kovimpia osaajia niin asiakkaiden kuin toimistojen puolelta. Tuomarointi tulee varmasti olemaan asiantuntevaa, antaumuksellista, ankaraa ja tietenkin antoisaa koko tuomaristolle”   – Riku Vassinen, Effie Finland kilpailun päätuomari ja hasan & partnersin toimitusjohtaja kommentoi.

Kaksivaiheinen tuomarointi on kansainvälisen Effie –kilpailuformaatin mukainen. Ensimmäisen kierroksen tuomariston tehtävänä on valita kilpailun finalistit ja toisen kierroksen tuomaristo valitsee voittajat. Effien ohjausryhmä vahvistaa finalistit ja voittajat tuomariston ehdotuksen perusteella. Ohjausryhmä koostuu tuomariston lailla markkinoinnin huippuammattilaisista ja sitä johtaa Nitron Head of Strategy and Branded Content Tommy Mäkinen, joka on aikaisemmin toiminut myös Effie -kilpailun päätuomarina.

Vuoden tuloksekkaimmat ja luovimmat työt palkitaan 15.2.2024 pidettävässä Effie Awards Finland -gaalassa Pikku-Finlandiassa. Effie Awards Finlandin pääyhteistyökumppani on Sanoma Media Finland.

Tuomariston 1. kierros 

Päätuomari: Riku Vassinen, Toimitusjohtaja, hasan & partners Oy

Christian Saukkola, Creative Manager, Lidl

Essi Pöyry, Yliopistotutkija, Helsingin yliopisto, Kuluttajatutkimuskeskus

Iina Kansonen, Päätoimittaja, yksinyrittäjä, MarkkinointiUutiset, tmi Iina Kansonen

Johanna Ekholm, Senior Guest Engagement Manager, Finnkino

Johanna Viskari, CXO, Lumme Energia Oy

Johanna Wilén, Markkinointijohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus

Jussi Lindholm, CEO, Vepsäläinen

Juuso Helander, Head of Innovation, Nitro

Katariina Harteela, Executive Creative Director, Reaktor Creative

Kirsi Kalpio, Business Director, frankly, part of hasan & co.

Leena Koskinen, Head of Marketing, Sanoma Media Finland

Miika Luoma, Addressable Media Director, IPG Mediabrands

Minna Toivola, COO, Virta UM, IPG Mediabrands

Ossi Ahto, Markkinoinnin neuvonantaja & Interim CMO, Ahto Advisory Oy

Pia af Hällström, Creative, Co-Founder, Wörks

Reino Tikkanen, Creative strategy lead, Koski Syväri – House of creative production

Saija Moisio, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, Oy Verman Ab

Teppo Juuvinmaa, Asiakkuusjohtaja, Folk Finland Oy

Tiina Frazer, Markkinointijohtaja, HKScan

Tuomariston 2. kierros 

Päätuomari: Riku Vassinen, Toimitusjohtaja, hasan & partners Oy

Aarne Töllinen, Vice President, K-Auto

Anu Hollmén, Creative, Freelancer

Eivor Biese, Head of Brand and Creative, Aalto-yliopisto

Heidi Haila, Head of Brand, Outokumpu Oyj

Heli Roiha, Creative Director, SEK

Henrik Lähdesniemi, Strategi, Bob the Robot

Inker-Maaria Ketonen, Luova johtaja, Ivalo Creative Agency

Juha Nikkilä, Luova johtaja, Miltton

Kalle Wallin, Creative Director & Partner, NORD DDB Helsinki

Karla Martínez Majander, Brändi- ja markkinointijohtaja, Terveystalo

Laura Paikkari, Executive Creative Director, TBWA\Helsinki

Laura Tohtua, Luova johtaja, hasan & partners

Markus Nieminen, Head of Group Marketing, OP

Martta Kallio, Senior Creative, Partner, United Imaginations

Mia Luostarinen, Head of Brand Marketing & Digital Services (Global), Neste Oyj

Mikko Metsämäki, Toimituspäällikkö, Kauppalehti Optio

Milla Haapanen, Head of Marketing & Ecommerce, Lapland Hotels & Safaris

Petra Kakkola, Head of Marketing, mobile business and devices, DNA Oyj

Sami Koski, Head of Marketing, News & Feature, Sanoma

Samuli Harjunpää, Idea Designer, Tehtaankatu Oy

 

Tutustu tuomaristoon tarkemmin

Effie-kilpailusta

Effie on maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki. Effie-kilpailun säännöt ja ohjeet laaditaan Effie Wordwide -organisaatiossa. Se valvoo, että kilpailu viedään läpi kaikissa maissa samoja sääntöjä noudattaen. Kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa 22. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Marketing Finland ry.

Tärkeät päivämäärät

18.9.2023 Ilmoittautuminen alkaa

12.10.2023 Early Bird päättyy

26.10.2023 Late fee (lisämaksullinen jatkoaika)

5.11.2023 Extended deadline (lisämaksullinen jatkoaika)

15.2.2024 Effie Awards Finland -gaala ja palkintojenjako

 

Lisätietoja  

Riikka-Maria Lemminki, Marketing Finland, 040 5781 974

Tommy Mäkinen, Nitro, 050 310 0672

Riku Vassinen, hasan & partners, 044 700 6087