Tarkista esimerkkien avulla mihin kategoriaan osallistua. Löydät alta Positiivinen muutos -sarjan kategoriat kuvauksineen.
Ympäristö
Kategoriassa menestyvät työt, joilla on muutettu mitattavissa olevilla tavoilla yleisön kulutustottumuksia kohti kestävämpiä ratkaisuja tai joissa on pystytty lisäämään kestävillä tavoilla tuotetuille tuotteille ja palveluille kysyntää sisällyttämäll’ ympäristöystävälliset arvot markkinointiviestintään.
Osallistujan tulee näyttää miten kestävän kehityksen ja ekologisempien arvojen sisällyttäminen strategiaan ja brändikuvaan voi tuoda lisäarvoa niin yritykselle kuin ympäristöllekin. Brändin tai yrityksen tulee olla sitoutunut ympäristöystävällisiin arvoihin koko toiminnassaan.
Painotukset
- Tietoisuus – Tuotteen tai palvelun tuominen yleisön tietoisuuteen
- Kokeilu – Tuotteen tai palvelun ensimmäinen kokeilu
- Tuotteen tai palvelun korvaavuus – Korvataan vanha tuote ekologisemmalla tuotteella/palvelulla
- Käyttö – Tuotetta käytetään kestävämmällä tavalla.
Sosiaalinen vastuu
Kategoriassa menestyvät työt, jotka tuloksellisella markkinointiviestinnällä ratkaisevat sosiaalisia ongelmakohtia tai laajentavat olemassa olevan kampanjan vaikutuksia laajemmalle yhteiskuntaan. Kaikki vallitsevia oloja parantamaan pyrkivät työt voivat osallistua, jos tulokset ovat mitattavissa.
Otathan huomioon, että koulutukselle (sis. julkis- ja kunnallishallinto), terveysalan töille ja non-profit-organisaatioille on omat kategoriansa.