Pori päätti luoda brändiviihdettä kansalle yhden sanan konseptin kautta – Porisuhde on kuin parisuhde ja toisinpäin. Yksinkertaisen sanaleikin pohjalta rakentui kokonainen kampanja, joka valloitti suomalaisten sydämet. Kukapa ei olisi joskus omaa porisuhdettaan illan pimeinä hetkinä miettinyt?
Porisuhde tarvitsi puolestapuhujan. Tähän tarkoitukseen loimme yhdessä näyttelijä Joonas Nordmanin kanssa Porisuhdeneuvoja -hahmon, joka laittoi hauskassa videosarjassa porisuhteita kuntoon. Lisäkerroksia hahmoon toi se, että se perustui Porin kaupunginjohtaja Aino-Maija Luukkoseen. Tuskin koskaan aiemmin on kaupungin johto päätynyt kampanjan sketsihahmon esikuvaksi – tässä aistittiin myös ison PR-onnistumisen mahdollisuus.
Grand Effien voittanut työ on poikkeuksellisen rohkea ja haastoi täysin alan konventiot. Siinä yhdistyy huumori, vahva itseironia, luotto omiin vahvuuksiin ja yksinkertaiseen konseptiin. Työ sai ansaitusti valtavan valtakunnallisen näkyvyyden ja erittäin kovat tulokset. On löydetty uniikki tapa kommunikoida, joka ei vain herätä mielenkiintoa vaan aiheuttaa paikallisissa ja ex-porilaisissa ylpeyden tunnetta kotipaikkakuntaansa kohtaan. Kuntamarkkinoinnilta on vaikea toivoa enempää!
Tuomariston perustelut, Grand Effie
Erittäin eheä kokonaisuus ja rohkea ratkaisu kaikin puolin. Työ osoittaa selkeää ymmärrystä kohteesta, sen luonteesta sekä kohdeyleisöstä. Huumori, luotto omiin vahvuuksiin ja yksinkertaiseen konseptiin. Lopulliset toteutukset ovat äärimmäisen laadukkaita, mihin perustuu koko kampanjan onnistuminen ja vahvat tulokset.
Tuomariston perustelut, kulta, Erikoissarja
Todella rohkea ratkaisu ja erinomainen toteutus! Huumorin ja itseironian naurun suunta on pidetty oikeana. Tekijätiimi tuntee selkeästi kohderyhmän ytimen ja se on poikinut kovia tuloksia. Kuntamarkkinoinnilta on vaikea toivoa enempää!
Tuomariston perustelit, kulta, tuotteet ja palvelut