Markkinointiviestinnän tuloksellisuutta mittaava Effie Awards Finland –kilpailun päätuomari on tänä vuonna mainostoimisto SEK & GREY Oy:n toimitusjohtaja Topi Lintukangas. Aikaisempien vuosien tapaan raatiin on kutsuttu markkinoinnin, viestinnän ja mainonnan kokeneita ja arvostettuja ammattilaisia.
Markkinointi muuttuu liiketoiminnan kasvun moottoriksi ja sitä voisi kuvata termillä ”Truth well told”. Hyvissä kilpailutöissä syntyy hienoa markkinointia: palveluja, jotka koukuttavat yli tuote- ja segmenttirajojen, brändien inspiroivia arvoja, joihin haluaa samaistua ja joiden lopputuloksena syntyneitä tuotteita kantaa ja käyttää ylpeänä ja pitkään”,
sanoo Topi Lintukangas.
Toimitusjohtaja Topi Lintukangas on mainostoimisto SEK & GREY:n toimitusjohtaja. Lintukankaalla on pitkä tausta markkinointitehtävissä sekä mainostoimistopuolella että markkinointitehtävissä asiakasorganisaatiossa.
Tuomaristossa on asiakkaiden, toimistojen, korkeakoulun ja median edustajia. Osa tuomariston jäsenistä on ensikertalaisia, osa jo useamman kerran Effie-tuomaristossa olleita.
Effiessä tulos ratkaisee
Kilpailuun voi osallistua markkinointikampanjoilla, jotka on toteutettu 1.9.2013–31.8.2014. Kampanja voi olla joko yksittäinen markkinointiviestinnän toimenpide tai tietylle ajanjaksolle sijoittuneet pidempiaikaiset toimet. Kilpailusarjoja on useita. Keskeisimmät voittoperusteet ovat strategisten valintojen ja luovien ratkaisujen ohella osoitettu tuloksellisuus.
Potentiaalinen Effie-voittaja on lisännyt myyntiä, kasvattanut markkinaosuutta tai saavuttanut muita mitattuja tuloksia, jotka on johdettu liiketoimintastrategian asettamista tavoitteista”, sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.
Effie-kilpailusta
Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa nykyisin Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki.
Kilpailua järjestetään nykyisin yli 40 maassa. MTL:llä on kilpailun järjestysoikeudet Suomessa. Kilpailun pääyhteistyökumppanina on Kauppalehti.
Vuoden 2014 tuomariston jäsenet:
Topi Lintukangas, SEK & GREY Oy, toimitusjohtaja, päätuomari
Heikki Ahdekivi, VV-Auto Group Oy, johtaja, Volkswagen henkilöautot
Maria Blomberg, Mainostoimisto SMOY, toimitusjohtaja
Mattias Erkkilä, Yle, toimitus- ja kehityspäällikkö
Sari Haavisto, Mediatoimisto Voitto, toimitusjohtaja
Nermin Hairedin, Dentsu Aegis Network, toimitusjohtaja
Tapu Haro, DDB Helsinki, luova johtaja
Rauno Hiltunen, Valio Oy, johtaja, strategia ja mainonta
Minna Ihamäki-Laitinen, Tikkurila Oyj, Brand Director, Tikkurila Brand
Tiina Järvilehto, Kauppalehti, Johtaja, mediamyynti ja -markkinointi
Heikki Karjaluoto, Jyväskylän yliopisto, professori
Pekka Kivimaa, Kuulas Research, toimitusjohtaja
Kati Kivimäki, Seppälä, markkinointijohtaja
Reija Laaksonen, Oy Karl Fazer Ab, markkinointijohtaja
Tommi Laiho, Folk Finland, toimitusjohtaja
Teemu Neiglik, ToinenPHD, markkinointiarkkitehti
Antti Nieminen, Finnair Oyj, Director, Consumer Marketing
Ismo Nikkola, The Family Advertising Network, toimitusjohtaja
Outi Nylund, Veikkaus, Oy, Vice President, Customer Relations and Brand
Atte Palomäki, Wärtsilä Oyj, viestintäjohtaja
Anu Perrotta, MTV, markkinointijohtaja
Lauri Sipilä, MARK Suomen Markkinointiliitto ry, toimitusjohtaja
Tuomas Teinilä, Terveystalo, markkinointijohtaja
Veli-Pekka Ääri, SOK, Vice President, Marketing and Customer Interaction
Kilpailun ilmoittautumislomake avautuu entryjen vastaanottoon kesäkuussa 2014.
Lisätiedot:
MTL ry, toimitusjohtaja Tarja Virmala, puh. 0400 484 693