Markkinointiviestinnän tuloksellisuutta mittaava Effie Awards Finland -kilpailu avataan jälleen. Kilpailun päätuomarina toimii tänä vuonna Omnicom Media Group Finland Oy:n toimitusjohtaja Antti Järvinen. Aikaisempien vuosien tapaan raatiin on kerätty markkinoinnin, viestinnän ja mainonnan kokeneita ja arvostettuja ammattilaisia.
Erityisesti nyt meneillään olevassa talouden myllerryksessä avainkysymyksiä ovat, miten markkinointia voisi uudistaa ja tehostaa, miten sitä voi johtaa paremmin ja miten tuloksia mitataan niin, että kaikki toiminta tukee liiketoiminnan tavoitteiden saavuttamista.
sanoo Antti Järvinen
Antti Järvinen on Omnicom Media Group Finland Oy:n sekä Toinen PHD:n toimitusjohtaja. Hänellä on pitkä kokemus eri markkinointiviestinnän toimistoista. Järvinen tunnetaan tuloksellisen markkinoinnin puolestapuhujana ja alan vanhojen käytäntöjen kyseenalaistajana.
Effie-kilpailu on loistava paikka tuoda esille markkinointiviestintää, jonka avulla on tuloksellisesti saavutettu liiketoiminnalle asetettuja tavoitteita ja toteutettu yrityksen strategiaa. Samalla voimme kasvattaa ymmärrystä siitä, että markkinointi on aina bisneksen ytimessä.
Järvinen jatkaa
Tuomaristossa on asiakkaiden, toimistojen, korkeakoulun ja median edustajia. Osa tuomariston jäsenistä on ensikertalaisia, osa jo useamman kerran Effie-tuomaristossa olleita.
Effiessä tuloksellisuus ratkaisee aidosti
Kilpailuun voi osallistua markkinointikampanjoilla, jotka on toteutettu 1.9.2012–31.8.2013. Kampanja voi olla joko yksittäinen markkinointiviestinnän toimenpide tai tietylle ajanjaksolle sijoittuneet pidempiaikaiset toimet. Kilpailusarjoja on useita. Keskeisimmät voittoperusteet ovat strategisten valintojen ja luovien ratkaisujen ohella osoitettu tuloksellisuus.
Hyvä Effie-kampanja pohjautuu liiketoimintastrategiaan ja sen tavoitteisiin. Se kertoo, kuinka markkinoinnilla saavutettiin asetetut tavoitteet ja millä perusteilla päädyttiin valittuun keinovalikoimaan.
sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala
Vuoden 2013 tuomariston jäsenet
Antti Järvinen; Omnicom Media Group Finland Oy ja Toinen PHD Oy, toimitusjohtaja
Heikki Ahdekivi; VV-Auto Group Oy, johtaja, Volkswagen autot
Tiina Alahuhta-Kasko; Marimekko, markkinointijohtaja
Ursula Blässar; Lumene, markkinointijohtaja
Jarkko Forsberg; ILME Digital Oy, toimitusjohtaja
Mika Häyrinen; Virta Mediacommunity, toimitusjohtaja
Tiina Järvilehto; Kauppalehti, myyntijohtaja
Tuomas Kahri; Terveystalo, kaupallinen johtaja
Kati Kivimäki; Seppälä, markkinointijohtaja
Jari Kostamo; Markkinointi-instituutti, toimitusjohtaja, rehtori
Joni Kukkohovi; N2 Helsinki Oy, Creative Director
Heikki Kärkkäinen; Rocky Advertising Oy, toimitusjohtaja
Topi Lintukangas; SEK & GREY Oy, toimitusjohtaja
Stinde Mäkinen; MTV Media, kaupallinen johtaja
Mikael Nemeschansky; hasan & partners Oy, Creative Director
Thomas Pimenoff, Nordea Pankki Suomi Oyj, markkinointijohtaja
Kristiina Railo; OMD Finland Oy, Digital Director
Kati Riikonen; DNA Oy, markkinointijohtaja, kuluttajaliiketoiminta
Reijo Ruokanen; Talentum Oy, Talouselämän päätoimittaja
Lauri Sipilä; MARK Suomen Markkinointiliitto ry, toimitusjohtaja
Susanna Takkunen; Valio Oy, markkinointijohtaja