Markkinointikampanjoiden tuloksellisuutta mittaavassa Effie Awards Finland 2009 -kilpailussa jaettiin kolme Gold-, kolme Silver- ja neljä Bronze Effie Finland -palkintoa.
Tuloksellisimman kampanjan The Grand Effie Finland -palkinnon voitti tänä vuonna Snellman, joka tarjoili suomalaisille Kunnon jauhelihaa.
Tuomaristo perusteli valintaansa seuraavasti: ”Markkinakolmosen vaikea haaste ratkaistu menestyksellisesti. Vakuuttavat bisnestulokset useilla mittareilla: kiloilla, myynnillä, jakelupeitolla ja käyttökate-euroilla – ja jopa liiketoiminnan rakennetta muutettu rohkeasti. Erinomainen dokumentointi. Brändin mukainen ja rehellinen copy viimeistelee kampanjan.”
Voittaneen kampanjan takana ovat mainostoimisto SEK & GREY, mediatoimisto Mediacom sekä tuotantoyhtiöt Pohjantähti, Humina ja White Sheep.
Gold Effie Finland -palkinnon saavuttaneita kampanjoita olivat Snellmanin lisäksi Saunalahden ”Mistä näitä senttejä oikein tulee?” -hokemaan tiivistynyt liittymämarkkinointi ja Tapiolan Helppo Henkilöstöpaketti, jossa monitahoinen ja siten vaikeasti myytävä palvelupaketti saatiin myytyä yrityksille innovatiivisen mediaidean avulla. Effie Awards Finland -kilpailuun osallistui tänä vuonna 54 kampanjaa, joista tuomaristo kelpuutti finaaliin kahdeksantoista.
Effie Awards on maailman arvostetuin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu, jonka Suomessa järjestää MTL yhteistyössä MARKin kanssa. Vuoden 2009 yhteistyökumppaneina toimivat Kauppalehti ja RadioMedia. Effie Awards Finland on vakiinnuttanut asemansa maamme merkittävimpänä markkinoinnin tuloksellisuutta arvioivana kilpailuna. Kuvaukset voittaneista kampanjoista tuomariston perusteluineen löydät täältä .
Finaaliin selvinneihin töihin voi myös tutustua Markkinointiviestinnän viikon ammattilaispäivillä 27.–28.10. Wanhassa Satamassa Helsingissä. www.markkinointiviestinnanviikko.fi
Lisätiedot:
MTL, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kari Castrén, p. 050 330 4780, sähköposti: kari.castren (a) mtl.fi