Kampanja pähkinänkuoressa
Kaupunkien väkiluku kasvaa 2.5 miljardilla vuoteen 2020 mennessä ? tilan lisäksi lopuillaan ovat myös maapallon resurssit ja sietokyky. Maailma tarvitsee Plan B:n. Metsä Wood halusi lisätä tietoisuutta puurakentamisen mahdollisuuksista, siihen liittyvistä harhaluuloista ja tuoda esiin tuotteitaan kestävänä vaihtoehtona betonille ja teräkselle.
Joku saattaisi kaivaa esiin referenssit, me päätimme tehdä jotain ainutlaatuista: julistimme alkaneeksi maailmanlaajuisen kilpailun arkkitehdeille tehtävänantonaan rakentaa uusia kerroksia olemassa oleviin tunnettuihin rakennuksiin Metsä Woodin Kertopuusta ? ainoasta materiaalista, joka on tarpeeksi kevyttä valmiiden rakennusten päälle rakentamiseen tarjoten kestävää elintilaa miljoonille. Suositeltuihin kaupunkeihin lukeutuivat Lontoo, Berliini, Pariisi, Washington, Kööpenhamina, Tukholma, Istanbul ja Shanghai. Tämä oli omiaan kiinnittämään paikallisen median huomion ja nostamaan kilpailun uusille tasoille.
Kansainvälinen puuarkkitehtuurin ja kestävän designin asiantuntijoista koostuva jury takasi näkyvyyden ja uskottavuuden hajaantuneen ja skeptisen kohderyhmän parissa. 174 tyrmäävää kilpailutyötä esiteltiin johtavissa kansainvälisissä design-, arkkitehtuuri- ja massamedioissa lopputuloksena maailmanlaajuinen mediapeitto ja äänekäs keskustelu ydinkohderyhmässä.