Effie Worldwide
New York American Marketing Association perusti Effien vuonna 1968 ja nyt se järjestetään jo yli neljässäkymmenessä maassa. Kansallisten kilpailuiden lisäksi järjestetään alueellisia kilpailuita: Global Effie, Euro Effies, Effie Asia-Pasific, Middle East / North Africa Effies ja North American Effies. © Nykyään Effie Worldwide Inc omistaa Effie tavaramerkin.
Effie Worldwide toimii Effie Awardsin katto-organisaationa, joka mm. julkaisee tilastoja menestyneimmistä toimistoista, verkostoista, holding-yhtiöistä ja mainostajista. Lisäksi katto-organisaatio kehittää kilpailua ja kerää sekä jakaa tietoa kaikista kansallisista ja alueellisista kilpailuista.
Effie Case Database
Effie Worldwide kerää kaikkien kilpailuiden short-listatuista ja voittajakampanjoista omaa case-pankkia, jossa voi julkaista koko kampanjan tai 90-sanaisen tiivistelmän, kampanjakuvan ja kampanjakoosteen. Tiivistelmien ja kampanjakuvien katselu edellyttää tunnuksien luomista maksulliseen palveluun.
Effie Effectiveness Index
Effie Effectiveness Index -sivustolla pääsee selaamaan tilastoja menestyneimmistä toimistoista, verkostoista, holding-yhtiöistä, mainostajista ja brändeistä niin maailmanlaajuisesti kuin kansallisestikin. Tilastoja löytyy vuodesta 2011 lähtien.
Tutkimuksia
Effie Worldwide teettää joka vuosi erilaisia tutkimuksia kilpailutöiden tuloksellisuudesta. Tutkimusraportit tarjoavat vinkkejä hyvän entryn tekemiseen.
Euro Effie
European Association of Communications Agencies (EACA) järjestää Euro Effietä. Euro Effieen voi ilmoittaa kampanjan, joka on toteutettu vähintään kahdessa Euroopan maassa edellisen vuoden aikana. Marketing Finlandin jäsentoimistot ovat myös EACAn jäseniä ja siten oikeutettuja alempaan osallistumismaksuun.
Global Effie
Global Effieen voi osallistua kampanja, joka on toteutettu neljässä eri maassa ja kahdella eri alueella. Alueita on viisi: Afrikka ja Lähi-itä, Aasia-Tyynenmeren alue, Eurooppa, Etelä-Amerikka ja Karibia (mukaan lukien Meksiko) ja Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada). Global Effieen voi ilmoittaa saman kampanjan kuin kansalliseen kilpailuun, mikäli se täyttää Global Effien kriteerit.