Kilpailusarjat
Effie Awards Finlandissa kisataan viidessä pääsarjassa, joissa on useampia alakategorioita
- Tuotteet ja palvelut – kampanjat on ryhmitelty tuotteen tai palvelun mukaan, sarjassa on myös non-profit -kategoria
- Erikoissarja – kampanjat on ryhmitelty positioinnin tai strategian erityispiirteiden mukaan. Tähän sarjaan voivat osallistua myös työt, jotka eivät ole mainontaa.
- Media – sarja on suunnattu kampanjoille, joissa painopiste on mediavalinnoissa, idea pohjautuu median oivaltavaan käyttöön tai mediantehokkuuteen, jolloin mediapanostuksista vähintään 50 % on yhdessä kanavassa (esim. sosiaalisessa mediassa)
- Kauppa & kuluttaja -sarjan pääpaino on kuluttajille suunnatuissa kampanjoissa, verkkokaupassa sekä brändin kehittämistyössä.
- Positiivinen muutos -sarja tarjoaa mahdollisuuden nostaa esiin sosiaalisesti vastuullisia töitä ja ympäristöä erityisesti huomioon ottavia kampanjoita.
Ota huomioon
- Kampanjalla voi osallistua neljään alakategoriaan. Kampanja voi osallistua kuitenkin vain yhteen kategoriaan Tuotteet & Palvelut –sarjassa sekä kahteen Kauppa & kuluttaja –sarjan kategoriaan.
- Kilpailutyö on ilmoitettava erikseen kuhunkin kategoriaan ja osallistumismaksu on maksettava kustakin kategoriasta.
- Kilpailutyö kannattaa räätälöidä kunkin kategorian vaatimusten mukaisesti. Tuomarit antavat usein palautetta, että kilpailutöiden arviointi on hankalaa, koska töitä ei ole aina muokattu kyseisen Effie-kategorian vaatimuksiin sopiviksi.
- Huomioi, että kilpailutyöhön liittyviä lukuja ei julkaista yleisölle.
- Kampanja voidaan ilmoittaa esimerkiksi Mediasarjaan mediateho-kategoriaan (jos kampanjan mediapanostuksista vähintään 50 % on käytetty yhdessä kanavassa) ja Tuote- palvelusarjaan elintarvikekategoriaan toimialan mukaan ryhmitellyksi.
- Lue tarkemmat kuvaukset alakategorioista niiden omilta sivuilta.
- Kilpailua järjestää Marketing Finland
Rajatapaukset
- Tuomaristolla on oikeus sijoittaa kampanja toiseen sarjaan kuin se on ilmoitettu.