Operaattoreilla on tyrkkymyyjän maine ja joulukaudella kivijalassa käynnit kaupoissa ovat vähentyneet. Tärkein sisäänvetotuote on puhelin, mutta sen markkina on laskeva.
DNA toteutti Lahjakäärijä-kampanjan. DNA paketoi ihmisten lahjoja kiireen keskellä sekä jakoi keräilyerän Suomen pidetyimmän artistin lahjapaperia. Se loi jouluilmiön, jossa lahjapaperista tuli yhtä tärkeä kuin paketin sisällöstä. Uudenlainen kohtaamisidea tarjosi luontevan hetken tehdä puhelinkauppaa ilman pakkomyynnin tunnetta.
Lahjakäärijä-paperia meni 52 kilometriä. Sitä piteli käsissään jouluaattona vähintään 150 000 suomalaista. Laskevassa markkinassa saatiin ainoana toimijana aikaiseksi kasvua, kun DNA voitti puhelinmarkkinaa joulukuussa +3 %, mikä on lisämyyntinä 3 000 000 euroa.
Yksityiskohtaisesti mietitty laadukas luova toteutus, jossa on hyödynnetty innovatiivista mediaratkaisua ja mainospintaa. Vaikeassa, täysin saturoituneessa markkinassa kampanja on onnistunut valjastamaan massamedian, kuuluisuudet sekä jopa omat liikkeensä osaksi yhdenmukaista ja tuloksellista kokonaisuutta, joka pysyy brändille uskollisena.
Tuomariston perustelut, hopea, erikoissarja