Kun inflaatio taklaa ostovoimaa, miten saada halli täyteen HIFK:n peleissä? Jääkiekossa kyse on tunteista. Mitä enemmän HIFK herättää tunteita, sitä enemmän ihmiset käyvät peleissä. Siksi loimme röyhkeän luovan- ja mediastrategian. Kohdensimme “Sydämeltään punaisille” -kampanjamme myös muihin liigapaikkakuntiin. Valjastimme niiden fanit kampanjamme “bränd ambassadöreiksi” väittämällä, että sydämiltään hekin ovat punaisia. Tällä väitteellä saimme heidät reagoimaan halutulla tavalla, heidän ansiostaan saimme kampanjallemme ansaittua näkyvyyttä TikTokissa. HIFK:n fanit rakastivat tempausta ja tämä näkyy Nordiksella. HIFK myytyjen kausikorttien määrä sekä yleisökeskiarvo ovat nousseet uuteen ennätykseensä. HIFK:n yleisökeskiarvo on SM-liigan paras.
Perinteistä poikkeava kohdennus, raikkaan röyhkeä insight ja siihen tarttuminen sekä osuvat mediavalinnat, ajoitus ja tunteisiin käyvä luova. Pakko tykätä, vaikka ei tykkäisikään. Vahva kaupallinen tulos.
Tuomariston perustelut, hopea, kauppa & kuluttaja