Pinttyneitä traditioita kannattaa ravistella! Saka tekee haastavalla käytettyjen autojen kaupan sektorilla uran uurtavaa ja alan konventioista täydellisesti poikkeavaa markkinointia. Brändimainonnassa ei näytetä lainkaan autoja tai niiden hintoja vaan brändätään Sakaa palveluorganisaationa. Viesti on mennyt läpi ja vaikuttanut paitsi kuluttajiin myös koko toimialan kilpailuasetelmaan. Voimakasta kasvua ja lisää markkinaosuutta tavoitteleva Saka saavutti kesän huippusesongilla 25 % myynnin kasvun samaan aikaan, kun koko markkina laski 4,6 %. Kampanja-aikana Saka.fi-sivuston käyttäjämäärä kasvoi 111 % ja konversiot 74 % edellisvuoteen verrattuna.
Kun markkinointiviestintä onnistuu olemaan kilpailuista erilaistava ja samaan aikaan asiakkaalle relevantti, on yhdistelmä voittamaton. Kyllä kyllä. Tämä kampanja oli luovaa ratkaisua myöten kaikessa riemastuttavuudessaan juuri sitä.
Tuomariston perustelut, Pronssi