Miten Z-sukupolvi näkisi McDonald’sin univormun ylpeyden aiheena? Pikaruokaravintoloille uuden työvoiman tavoittaminen on kriittistä mutta nuoret hakijat olivat laskussa. Oli aika näyttää teoilla, että McDonald’s on houkutteleva työpaikka ja relevantti nuorten elämässä. McDrip syntyi yhteistyössä nousevan suomalaisen VAIN-vaatemerkin kanssa – VAIN suunnitteli malliston käytetyistä McDonald’s univormuista. Eksklusiivinen droppi oli vain McDonald’sin työntekijöille: “Want the drop? Get the job!”. Somessa lanseerattu ja markkinoitu mallisto puhutteli ja puhutti: ansaittu media tavoitti 228 miljoonaa ihmistä ja ansaitun median arvo oli 11 miljoonaa euroa – yli 700-kertaisesti mediabudjetin arvo. Hakemukset lisääntyivät ennätykselliset 63% edellisestä vuodesta.
Raikas, omintakeinen toteutus työnantajamielikuvan ja -houkuttelevuuden kehittämiseksi. Selkeästi kohderyhmälähtöinen toimenpidekokonaisuus. Ansaittu media on ansaittua, arvaamatonta ja yllättävääkin. Tulokset puhuvat puolestaan ja brändi selkeästi läsnä sekä tunnistettavissa.
TUOMARISTON PERUSTELUT, GRAND EFFIE
Tässä casessa on kaikki oikein – komeasti kansainvälisellä otteella rakennettu täysin epätavallinen ratkaisu tavalliseen ongelmaan. Pienellä budjetilla repäisty sankariteko, mielettömät tulokset!
TUOMARISTON PERUSTELUT, KULTA, ERIKOISSARJA