Oda saapui Suomessa haastavaan kilpailutilanteeseen: uutena ulkomaalaisena toimijana kahden jättiläisen hallitsemaan markkinaan. Erona jättiläisiin, Odalla ei ole omia kivijalkakauppoja; Oda voisi siis ensimmäisenä ruveta puhumaan satunnaisostelun sijaan kokonaisesta elämäntavan muutoksesta, kun kaupassa käynti vaihtuu käteviin kotitoimituksiin ja arki helpottuu.
Kampanjassa heitettiin siis hyvästit kauppareissujen ikäville puolille ja toivotettiin tervetulleeksi Oda, ruokakauppa puhelimessa.
Lanseeraus oli jättimenestys niin viikkotilausten, brändillisten mittareiden kuin kampanjatulostenkin suhteen. Hallitsevien kauppaketjujen valtavien mediabudjettien kanssa kilpaileva Oda nousi jo ensimmäisellä kampanjalla merkittävimmäksi haastajaksi. Myös kansainvälisesti vertailtuna tulokset olivat poikkeukselliset – kyseessä oli siis Euroopan menestyksekkäin ruoan verkkokaupan lanseeraus.
tuomariston perustelut, pronssi