Vuoden 2020 alussa syntyi Oomi Energia, jonka strategisena tavoitteena oli kammeta itsensä kolmen suuren sähköyhtiön joukkoon markkinaosuudessa. Mutta sähkö on lähtökohtaisesti matalan kiinnostuksen tuote ja kaikkien palveluntarjoajien palvelut ovat identtisiä. Hinnan lisäksi niitä kohtaan ei käytännössä ole minkäänlaista kiinnostusta. Kun tuotteilla ja palvelulla ei voinut differoitua, oli pesäero rakennettava pitkäjänteisellä strategisella markkinointiviestinnällä. Kolmen vuoden aikana Oomi vakiinnutti paikkansa yhtenä Suomen suurista sähköyhtiöistä ja harppasi täysin tuntemattomasta haastajasta Suomen pidetyimmäksi ja preferoiduimmaksi sähköyhtiöksi.
Johdonmukaisuus, systemaattisuus, yksinkertaisuus. Selkeä liiketoiminnallinen tarve, jota lähdettiin markkinoinnin keinoin ratkaisemaan. Tulokset vakuuttavat.
Tuomariston perustelut, kunniamaininta, erikoissarja