Kampanja pähkinänkuoressa
Fira Palvelut kehitti putkiremontin, joka on asukkaalle mahdollisimman pieni riesa. Tavoitteena oli yksittäisen Fira Ketterä -tuotteen lisäksi lanseerata markkinoille uusi Fira ja todentaa brändin lupaus hyvin konkreettisella ja ihmisten arkea koskettavalla asialla, eli putkiremontin yhteydessä.
Kampanja alkoi bussimainontana, jossa rikottiin putkiremonttimyyttejä. Samaan aikaan Firan omissa kanavissa jatkettiin myytinpurkutalkoilla. Lanseeraus huipentui kuitenkin marraskuussa toteutettuun pilottiin, jossa helsinkiläisessä kerrostalossa putkiremontti tehtiin kahdessa viikossa. Sen viestinnässä lähdettiin liikkeelle rohkeasti etukenossa: hankkeesta järjestettiin lehdistötilaisuus jo kaksi päivää ennen remontin alkua. Media seurasi projektia intensiivisesti alusta loppuun ja vielä sen jälkeenkin. Fira Palvelut profiloitui rakennusalan uudistajaksi ja media teki remontista marraskuun aikana yli 200 juttua. Twitterissä keskusteltiin putkiremontista marraskuussa enemmän kuin koko edeltäneen vuoden aikana yhteensä. Kuukausikävijöiden määrä Firan nettisivuilla oli marraskuussa viisinkertainen aiempiin kuukausiin verrattuna.
Fira Palveluiden kahden viikon putkiremontista tuli puheenaihe ja ilmiö. Se nosti yrityksen koko kansan tietoisuuteen. Aihetta käsiteltiin uutislähetysten lisäksi visailuohjelmissa ja pilakuvissa. Myös yhteiskunnalliset vaikuttajat ja päättäjät kehuivat hanketta omissa kanavissaan ja mielipidekirjoituksissa. Rakennusalan kilpailijat joutuivat vastaamaan Fira Ketterään omilla alaa kehittävillä putkiremonttimalleilla, joten koko rakennusala ja ennen kaikkea asukkaat hyötyivät lanseerauksesta.
Näkyvyyden ansiosta Fira Palvelut sai välittömästi sata tarjouspyyntöä, eli yhtä paljon kun yleensä koko vuoden aikana. Fira Palvelut joutui jo kesken remontin ilmoittamaan tilausruuhkasta ja laittamaan nettisivuilleen tekstin, että tarjouspyyntöihin vastataan tulojärjestyksessä mahdollisimman nopeasti.