We needed to launch a new brand in a highly contested adhesive category. Our insight was to register a name that everyone knows, but giving it a new meaning:
WTF. World´s Toughest Fix.
With limited marketing budget, our main investment was to brand fame.We made song with Pasi ja Anssi. It got 3.3M streams.
WTF was stocked in all the major Finnish hardware stores, Lowe´s in US & Bauhaus Sweden.
It became the best-selling brand in our portfolio and we were able to grow in declining market.
Rohkea omaleimainen case, joka lähtökohdiltaan ammentaa tunnetuista ja todennetuista kasvuteorioista. Kokonaisvaltaista ja suunnitelmallista. Nomen est omen, rikkoo jään huomaamisessa ja kiinnostuksen herättämisessä ja kiteyttää tuotteen ominaisuudet. Valloittaa haastavan markkinan konventiot romuttamalla. Hurmaa ydinkohderyhmän ja siinä rinnalla muutkin. Huumori ja musiikki yhdistää.
Tuomariston perustelut, hopea, Kauppa & kuluttaja
Vahva ymmärrys toimintaympäristöstä ja sen haasteista, niihin löydetty mielenkiintoiset ratkaisut ja onnistuttu. Konventiota rikkova toteutus ja kohderyhmäymmärrys vahvaa. Hieno torjuntavoitto laskevalla markkinalla.
Tuomariston perustelut, Pronssi, erikoissarja