2010 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristoa vetää strategiajohtaja Tommi Laiho

Markkinoinnin ja viestinnän tehokkuutta mittaavan Effie Awards Finland -kilpailun tämän vuoden tuomaristo on valittu. Raatia luotsaa mainostoimisto SEK:in strategiajohtaja, monesti Effie-palkittu Tommi Laiho. Kilpailuun osallistuvat kampanjat arvioi ja palkinnot jakaa yli 20 henkinen tuomaristo, joka edustaa kokeneita ammattilaisia monipuolisesti koko markkinoinnin, viestinnän ja median toimialalta.

Kilpailuun voi osallistua sellaisilla markkinointikampanjoilla, jotka on toteutettu 1.9.2009-27.8.2010 välisenä aikana. Kilpailusarjoja on useita ja kampanjan toteutus, mediavalinnat ja kohderyhmät sekä markkinoitava tuote tai palvelu voi olla lähes mikä tahansa. Kilpailussa keskeistä ovat strategiset valinnat, luovat ratkaisut liiketoiminnassa ja kampanja-aineistossa sekä tulokset, ennen muuta tehokkuus. Kilpailuun osallistutaan kampanjaesittelyillä, jotka tulee toimittaa arvioitavaksi viimeistään 27. elokuuta 2010.

Kilpailun on perustanut New York American Marketing Association NYAMA ja Suomessa sen järjestäjinä toimii Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL yhteistyössä Suomen Markkinointiliitto MARKin kanssa. Effie Awards on maailman arvostetuin markkinoinnin ja markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu, joka järjestetään yli 30 maassa. Suomessa Effie on arvostettu asemansa merkittävimpänä markkinoinnin tuloksellisuutta arvioivana kilpailuna.

Vuoden 2010 tuomaristo
• Tommi Laiho, strategiajohtaja, SEK –  tuomariston puheenjohtaja
• Clarisse Berggårdh, toimitusjohtaja, Sanoma Magazines
• Krista Elopuro, Senior Client Director, Dagmar
• Anssi Järvinen, luova johtaja, Hasan&Partners
• Tuomas Kahri, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Hartwall
• Elina Kukkonen, markkinointipäällikkö, Kauppalehti
• Tiina Kuusisto, myynti- ja markkinointijohtaja, Elisa Oyj
• Jukka Kurttila, toimitusjohtaja, Bob Helsinki
• Jussi Liimatainen, toimitusjohtaja, Ezpa
• Teemu Neiglick, planner, Toinen Helsinki
• Anne Mehtäläinen, toimitusjohtaja, MTL
• Tuomo Meretniemi, kaupallinen johtaja, Aurinkomatkat
• Alf Rehn, professori,  Åbo Akademi
• Kari Roose, tutkimusjohtaja, Taloustutkimus Oy
• Catharina Stackelberg, toimitusjohtaja, Marketing Clinic
• Sami Relander, toimitusjohtaja, Frantic
• Mikko Siukosaari, toimitusjohtaja, Viestintä Drum
• Sami Tossavainen, AD, Family Inc
• Jussi Wacklin, Marketing Director, Nokia
• Satu Yrjänen, markkinointiviestintäjohtaja, Microsoft
• Lauri Sipilä, toimitusjohtaja, MARK

Kilpailu huipentuu palkintotilaisuuteen Helsingissä.

Tuomaristo arvioi kilpailutyöt kahdessa osassa. Toiselle kierrokselle päässeiden finalistien joukosta valitaan sarjoittain Bronze-, Silver- ja Gold Effie -palkinnon saajat. Koko kilpailun paras kampanja palkitaan jälleen Grand Effie -palkinnolla. Palkintotilaisuus järjestetään syksyllä Helsingissä.

Lisätietoja:
Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL
markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kari Castrén, 050 330 4780, kari.castren (a) mtl.fi