Tuomarointi on kaksi vaiheinen. Kummallekin kierrokselle on oma tuomaristonsa. Ensimmäisen kierroksen tuomaristo valitsee finalistit ja toisen kierroksen tuomaristo valitsee voittajat. Tänä vuonna tuomaristot kokoontuvat virtuaalisesti.
Päätuomarin tehtävä näissä karkeloissa on toimia liikennepoliisina, joka ohjaa erilaisilla kypärillä liikkuvia tuomareita yhteiseen määränpäähän, yhteisiä liikennesääntöjä noudattaen. Tänä vuonna tuomareita on aiempaa enemmän, mutta uskon silti, että liikenne sujuu mallikkaasti ja ilman pullonkauloja. Sen verran osaavia ja markkinoinnin valtateitä nähneitä kuskeja tuomareiksi on saatu valjastettua. Hienoa päästä partioimaan näissä puitteissa.
päätuomari Tommy Mäkinen, luova johtaja, folk finland
Tuomaroinnissa on laaja-alaisempaa osaamista, kun tuomaristo on aiempia vuosia isompi. Tuomariston jäsenet on koottu eri toimialojen huippuammattilaisista, joten saamme varmasti hyviä päätöksiä tänäkin vuonna.
Tarja Virmala, MTL Toimitusjohtaja
Effie Finland tuomaristo 2020
Ohjausryhmä vahvistaa finalistit ja voittajat. Vuoden tuloksekkain ja luovin kampanja palkitaan helmikuussa 2021. Effie Finlandin pääyhteistyökumppanina jatkaa Sanoma Media Finland.
Tuomariston jäseniksi kutsutaan markkinoinnin huippuammattilaisia asiakasorganisaatiosta ja toimistoista, jotka ovat osoittaneet aiemmissa Effie- tai muissa kansainvälisissä kilpailuissa hallitsevansa markkinoinnin tulosten tekemisen. Tuomaristoon kutsutaan edustajat myös korkeakouluista ja mediasta.
Tuomaristo 1.kierros
Aleksi Salminen, Johtaja, REDI
Aleksi Virkkunen, Maajohtaja, Byggmax
Anu Niemonen, Senior creative, hasan&partners
Ari Laitinen, Tuottaja & toimitusjohtaja, Otto Tuotanto Oy
Eeva Ignatius, Head of long drink and cider business, Hartwall
Elina Bono, Head of Marketing, B2B, Sanoma Media Finland
Emilia Valtola, COO, Kuulas Helsinki, IPG Mediabrands
Hanna-Mari Parkkinen, Chief Client Officer, Business Finland
Helmi Korpinen, Luova johtaja, Ryhmä Creative
Hermanni Kanerva, Art Director, Bob the Robot
Jaakko Veijola, Senior creative, Wörks
Jari Lähdevuori, Creative director, Kurio
Jukka Tolvanen, Tutkija, Deeply Research
Jutta Nordblad, Head of Brands and Portfolio, Coffee, Paulig
Kirsti Juusti, Head of b-to-b marketing and sponsorship, LähiTapiola
Outi Lindberg, Head of marketing Finland, Valio
Panu Laaksonen, Toimitusjohtaja, Ida Fram
Saana Mannerhovi, Marketing manager, Synlab
Saila Saraniemi, Professori, Oulun Yliopisto
Teppo Juuvinmaa, COO, Kulma Creative
Tuomaristo 2.kierros
Anna Holtari, Head of Brand and Customer Touchpoints, Aktia
Antti Kärävä, Toimitusjohtaja, Salomaa
Hanna Maula, Viestintä- ja brändijohtaja, UPM
Heidi Taina, Luova johtaja & osakas, TBWA\Helsinki
Henri Weijo, Apulaisprofessori, Aalto Yliopisto
Jonna Varhama, Partneri, Viestintätoimisto Manifesto
Karri Ahonen, Johtaja, Sanoma Media Finland
Kati Litmanen, Markkinointi-, digi- ja valikoimajohtaja, Instru Optiikka
Laura Mertano, Client Group Director & Deputy Managing Director, Bob the Robot
Mikael Nemeschansky, Luova johtaja, hasan&partners
Mikko Hakkarainen, Luova johtaja, Miltton Creative
Mikko Koskinen, Brändijohtaja & Co-Founder, Kyrö Distillery Company
Niklas Lilja, Creative Lead & consultant, Independent
Raisa Summanen, Senior Client Director, Dagmar
Reetta Noukka, Operatiivinen johtaja, Finnish Design Shop
Seppo Niemelä, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, Verkkokauppa.com
Suvituuli Tuukkanen, Brändi- ja markkinointijohtaja, Veikkaus
Tatu Ahonen, CCO, Ahooy Creative
Teemu Neiglick, CEO Finland, Omnicom Media Group
Tommi Tervanen, Toimitusjohtaja, Kotipizza
Lisätiedot
- Tommy Mäkinen, Folk Finland, tommy.makinen@folkfinland.fi
- Tarja Virmala, MTL:n toimitusjohtaja, puh. 040 048 4693
Effie on maailman laajin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki. Kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa 19. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry.
MTL ry on markkinoinnin ja viestinnän sekä teknologian asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinoinnin, luovuuden ja teknologian yhdistelmällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta.