Tommy Mäkinen päätuomariksi, tuomaristoja on kaksi.

Tuomarointi on kaksi vaiheinen. Kummallekin kierrokselle on oma tuomaristonsa. Ensimmäisen kierroksen tuomaristo valitsee finalistit ja toisen kierroksen tuomaristo valitsee voittajat. Tänä vuonna tuomaristot kokoontuvat virtuaalisesti.

Päätuomarin tehtävä näissä karkeloissa on toimia liikennepoliisina, joka ohjaa erilaisilla kypärillä liikkuvia tuomareita yhteiseen määränpäähän, yhteisiä liikennesääntöjä noudattaen. Tänä vuonna tuomareita on aiempaa enemmän, mutta uskon silti, että liikenne sujuu mallikkaasti ja ilman pullonkauloja. Sen verran osaavia ja markkinoinnin valtateitä nähneitä kuskeja tuomareiksi on saatu valjastettua. Hienoa päästä partioimaan näissä puitteissa.

päätuomari Tommy Mäkinen, luova johtaja, folk finland

Tuomaroinnissa on laaja-alaisempaa osaamista, kun tuomaristo on aiempia vuosia isompi. Tuomariston jäsenet on koottu eri toimialojen huippuammattilaisista, joten saamme varmasti hyviä päätöksiä tänäkin vuonna.

Tarja Virmala, MTL Toimitusjohtaja

Effie Finland tuomaristo 2020

Ohjausryhmä vahvistaa finalistit ja voittajat. Vuoden tuloksekkain ja luovin kampanja palkitaan helmikuussa 2021. Effie Finlandin pääyhteistyökumppanina jatkaa Sanoma Media Finland.

Tuomariston jäseniksi kutsutaan markkinoinnin huippuammattilaisia asiakasorganisaatiosta ja toimistoista, jotka ovat osoittaneet aiemmissa Effie- tai muissa kansainvälisissä kilpailuissa hallitsevansa markkinoinnin tulosten tekemisen. Tuomaristoon kutsutaan edustajat myös korkeakouluista ja mediasta.

Tuomaristo 1.kierros

Aleksi Salminen, Johtaja, REDI

Aleksi Virkkunen, Maajohtaja, Byggmax

Anu Niemonen, Senior creative, hasan&partners

Ari Laitinen, Tuottaja & toimitusjohtaja, Otto Tuotanto Oy

Eeva Ignatius, Head of long drink and cider business, Hartwall

Elina Bono, Head of Marketing, B2B, Sanoma Media Finland

Emilia Valtola, COO, Kuulas Helsinki, IPG Mediabrands

Hanna-Mari Parkkinen, Chief Client Officer, Business Finland

Helmi Korpinen, Luova johtaja, Ryhmä Creative

Hermanni Kanerva, Art Director, Bob the Robot

Jaakko Veijola, Senior creative, Wörks

Jari Lähdevuori, Creative director, Kurio

Jukka Tolvanen, Tutkija, Deeply Research

Jutta Nordblad, Head of Brands and Portfolio, Coffee, Paulig

Kirsti Juusti, Head of b-to-b marketing and sponsorship, LähiTapiola

Outi Lindberg, Head of marketing Finland, Valio

Panu Laaksonen, Toimitusjohtaja, Ida Fram

Saana Mannerhovi, Marketing manager, Synlab

Saila Saraniemi, Professori, Oulun Yliopisto

Teppo Juuvinmaa, COO, Kulma Creative

Tuomaristo 2.kierros

Anna Holtari, Head of Brand and Customer Touchpoints, Aktia

Antti Kärävä, Toimitusjohtaja, Salomaa

Hanna Maula, Viestintä- ja brändijohtaja, UPM

Heidi Taina, Luova johtaja & osakas, TBWA\Helsinki

Henri Weijo, Apulaisprofessori, Aalto Yliopisto

Jonna Varhama, Partneri, Viestintätoimisto Manifesto

Karri Ahonen, Johtaja, Sanoma Media Finland

Kati Litmanen, Markkinointi-, digi- ja valikoimajohtaja, Instru Optiikka

Laura Mertano, Client Group Director & Deputy Managing Director, Bob the Robot

Mikael Nemeschansky, Luova johtaja, hasan&partners

Mikko Hakkarainen, Luova johtaja, Miltton Creative

Mikko Koskinen, Brändijohtaja & Co-Founder, Kyrö Distillery Company

Niklas Lilja, Creative Lead & consultant, Independent

Raisa Summanen, Senior Client Director, Dagmar

Reetta Noukka, Operatiivinen johtaja, Finnish Design Shop

Seppo Niemelä, Markkinointi- ja viestintäjohtaja, Verkkokauppa.com

Suvituuli Tuukkanen, Brändi- ja markkinointijohtaja, Veikkaus

Tatu Ahonen, CCO, Ahooy Creative

Teemu Neiglick, CEO Finland, Omnicom Media Group

Tommi Tervanen, Toimitusjohtaja, Kotipizza

 

Lisätiedot

  • Tommy Mäkinen, Folk Finland, tommy.makinen@folkfinland.fi
  • Tarja Virmala, MTL:n toimitusjohtaja, puh. 040 048 4693

Effie on maailman laajin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki. Kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa 19. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry.

MTL ry on markkinoinnin ja viestinnän sekä teknologian asiantuntijayritysten etujärjestö. MTL kokoaa yhteen yritykset, jotka parantavat markkinoinnin, luovuuden ja teknologian yhdistelmällä asiakkaidensa kilpailukykyä, luovat kasvua ja tekevät liiketoiminnalla tulosta.