Effie-tuomaristoon kutsutaan suomalaisia markkinoinnin huippuammattilaisia eri toimialoilta, markkinointitoimistoista, korkeakouluista ja mediasta.

Effie järjestetään 42 maassa, ja kaikissa maissa noudatetaan samaa tuomarointitapaa ja ohjeita. Effie Awards -kilpailun tuomarointia ohjaa ohjausryhmä. Kaksi tuomaristoa arvioi kilpailun työt. Tuomaristoon kutsutaan sekä markkinoinnin kokeneita että nuoria ammattilaisia toimistoista ja asiakasorganisaatioista. Kisatyöt toimitetaan nimettöminä. Tämän vuoden päätuomari on hasan & partnersin Riku Vassinen. Ohjausryhmää johtaa Nitron Tommy Mäkinen.

Effie Awards Finland on Suomen suurin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu, jota järjestää Marketing Finland. Pääyhteistyökumppanina toimii Sanoma Media Finland.

 

Tuomaristo 1.kierros

Riku Vassinen


Toimitusjohtaja

hasan & partners

Riku Vassinen on hasan & partnersin toimitusjohtaja. Hän on johtanut toimistoja kolmella eri mantereella (Euroopassa, Aasiassa ja Afrikassa) ja tehnyt vaikuttavaa markkinointia sellaisten suurbrändien kuin Unilever, Google, HSBC, Uber, Netflix, Coca-Cola ja Diageo kanssa. Riku on kirjoittanut kolme kirjaa markkinoinnista, joista viimeisin ”Viherpesuopas-Miten merkitys muuttui markkinoinniksi” ilmestyi 2022. Hän on voittanut seitsemän Effietä niin Suomessa kuin Singaporessa mukaan lukien kaksi Grand Prix Effieta. Tehokas myös esittelytekstissään.

Lisätiedot

Christian Saukkola


Creative manager

Lidl

Christian Saukkola toimii Creative managerinä ja vastaa Lidlin brändistä Suomessa yli 15 vuoden kokemuksella markkinoinnin alalta. Hän on intohimoinen luovuuden ja rohkeuden puolesta puhuja ja haluaa haastaa itseään tekemään koko ajan entistä parempaa markkinointia. Christian uskoo vahvasti bränditekemisen merkitykseen pitkälle tähtäävän ja tuloksellisen markkinoinnin rakentamisessa. Markkinointialan kilpailut ovat hänelle tuttuja vuosien varrella ja hänen palkintolistaltaan löytyy mm. Grand-, Gold- ja Silver Effieitä.

Lisätiedot

Essi Pöyry


Yliopistotutkija

Helsingin yliopisto, Kuluttajatutkimuskeskus

Essi Pöyry on kauppatieteiden tohtori ja markkinoinnin dosentti ja hän toimii yliopistotutkijana Helsingin yliopiston Kuluttajatutkimuskeskuksessa. Pöyry keskittyy tutkimuksessaan erityisesti sosiaalisen median rooliin kulutusyhteiskunnassa ja miten kuluttajiin vaikutetaan sosiaalisen median alustoilla. Hän on julkaissut laajasti kansainvälisissä markkinoinnin, viestinnän ja liiketalouden akateemisissa julkaisuissa. Pöyry on kysytty luennoitsija ja hän kommentoi tutkimusaiheitaan säännöllisesti mediassa; kotimaisten lehtien ja tv-kanavien lisäksi häntä on siteerattu mm. Svenska Dagbladetissa, Le Mondessa, ja Bloomberg Newsissä.

Lisätiedot

Iina Kansonen


Päätoimittaja, yksinyrittäjä

MarkkinointiUutiset, tmi Iina Kansonen

Olen intohimoisesti viestintään, vuorovaikutukseen ja kirjoittamiseen suhtautuva Suomen markkinointialan ainoan journalistisen median MarkkinointiUutisten päätoimittaja ja viestintäalan yrittäjä. Arvostan vastaanottajaa aidosti palvelevaa, tunteita herättävää sekä luovaa viestintää ja sisältöjä. Lisäksi olen humanisti, feministi sekä ihmisoikeuksien ja vastuullisuuden puolestapuhuja sekä kaupunkikulttuurin ystävä. Ilahdun rennosta otteesta viestintään ja markkinointiin. Haluan ravistella pölyttyneitä käsityksiä, turhia sääntöjä ja ahtaita normeja.

Lisätiedot

Johanna Ekholm


Senior Guest Engagement Manager

Finnkino

Olen digimarkkinoinnin ammattilainen, jolla on kokemusta erityisesti omien medioiden kehittämisestä osaksi monikanavaista markkinoinnin kokonaisuutta. Tavoitteellinen ja mitattava markkinointi yhdistettynä verkkokaupan ja asiakaskokemuksen kehittämiseen ovat olleet työni ydintä. Työskentelen tällä hetkellä Finnkinolla, jossa kehitämme yhdessä tiimin kanssa elämyksellistä markkinointia asiakas ja data edellä. Innostun tavoitteista, vahvoista brändeistä ja yhteistyöstä eri osaajien sekä tiimien välillä. Aiemmin olen työskennellyt Keskolla omien kanavien sekä verkkokaupan kehittämisen parissa.

Lisätiedot

Johanna Viskari


CXO

Lumme Energia Oy

Rohkea, ratkaisukeskeinen ja riemukas brändinvartija, joka innostuu jatkuvasti uusista ilmiöistä, teknologian ja datan tarjoamista mahdollisuuksista sekä ihmisten kanssa ideoinnista. Riman kohottaminen kaikessa tekemisessä motivoi ja tuo merkityksellisyyden työlle. Haluan toimia asiakkaan äänenä, olla ikuinen miksi -kyselijä sekä konkreettisten vastuullisuustekojen vauhdittaja.

Lisätiedot

Johanna Wilén


Markkinointijohtaja

SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus

Johanna Wilén on tahkonnut markkinointihommia yli 20 vuotta. Hän innostuu työstään edelleen joka päivä ja kokee oppivansa jatkuvasti uutta. Supervoimanaan Johanna mainitsee kyvyn viedä yrityksen strategiset tavoitteet konkreettiseksi toiminnaksi ja herkkyyden nähdä markkinointitoimenpiteet paitsi yrityksen myös vastaanottajan näkökulmasta. Kehityskohteena Johanna myöntää olevansa kärsimätön. Ennen siirtymistään SOK:lle, Johanna on työskennellyt markkinoinnin johto- ja asiantuntijatehtävissä mm. Tallink Siljalla, Sanoma Media Finlandissa, Toinen PHD:llä ja Dagmarissa.

Lisätiedot

Jussi Lindholm


CEO

Vepsäläinen

Markkinoinnin viemisestä kulmahuoneeseen on alalla puhuttu pitkään, niinpä päätin seitsemän vuotta sitten lähteä itse katsomaan mitä siellä paljon puhutussa kulmahuoneessa tapahtuu.

On selvää että markkinointi ansaitsee paikkansa kulmahuoneessa, mutta oleellista on ymmärtää se tosiseikka että siellä oltaessa on puhuttava numeroin ja vieläpä mitattavin sellaisin, ei vain ”kivoin kamppiksin”, tässä meillä on menty paljon eteenpäin, mutta monin paikoin on vielä edelleenkin kehitettävää.

Ennen nykyistä tehtävääni Vepsäläisen toimitusjohtajana toimin parikymmentä vuotta toimistopuolella työskennellen suurimpien suomalaisten brandien parissa niin kotimarkkinoilla kuin maailmallakin. Pisin rupeama vierähti hasan&partnersin operatiivisena johtajana ja sitä kautta sain syventää näköalaa niin suomen suurimpiin kulmahuoneisiin kuin tuloksentekoon markkinointiviestinnän keinoin.

Tuloksekas, mitattava ja huomiota synnyttävä markkinointi on aina ollut itselle se intohimo ja suuri rakkaus lajiin ja varmasti pitkälti myös sen seurauksena viimeiset vuodet toimiston puolella toivat eri asiakasprojekteista lukuisia Effie palkintoja ja shortlistauksia. Effie entryn laatiminen on siis tullut tutuksi, nyt lienee taas aika lukea pari sellaista.

Lisätiedot

Juuso Helander


Head of Innovation

Nitro

Juuso Helander on liki 25 vuoden ajan toiminut luovassa työssä kolmella rintamalla: digitaalinen palvelukehitys, liikkuva kuva ja markkinointiviestintä. Mikään näistä ei toimi, jos tehty työ ei saa jotakin kohderyhmän päässä naksautettua haluttuun suuntaan. Juuso uskoo, että paras tapa tähän on tunteiden Troijan hevonen. Strategiaa ei toteuteta pelkällä ratiolla.

 

 

Lisätiedot

Kalle Wallin


Creative Director & Partner

NORD DDB Helsinki

Olen pohjoismaisen NORD DDB:n Helsingin toimiston osakas ja luova johtaja. Kokemusta tehokkaasta markkinoinnista on kertynyt monenlaisilta aloilta niin B2B:n kuin B2C:nkin puolelta, ja se on saanut minut uskomaan vahvasti luovuuden voimaan pyrkiessämme tavoitteet ylittäviin tuloksiin.

Lisätiedot

Katariina Harteela


Executive Creative Director

Reaktor Creative

Katariina Harteela on innostuja, kannustaja, lörpöttelijä, kyseenalaistaja, tarkkailija ja luova johtaja, joka suunnittelee ja vetää projekteja markkinointiviestinnästä tuotekehitykseen ja brändistrategiasta innovaatioon. Hän piirtää presentaatiot täyteen kaavioita, nuolia ja laatikkoleikkejä, sillä mikään ei kirkasta ajattelua paremmin kuin mehevä vuokaavio. Pohjimmiltaan Katariina on kuitenkin kirjoittava suunnittelija, jonka salainen intohimo on radiomainonta.

Lisätiedot

Kirsi Kalpio


Business Director

frankly, part of hasan & co.

Kirsi Kalpio on liiketoiminnan kehittäjä, brändin rakentaja ja strategisen asiakasymmärryksen ammattilainen. Asiakaskeskeiset yritykset keskittyvät tuottamaansa arvoon ja asiakaskokemukseen, ja näiden kirkastaminen, muotoilu ja jatkuva kehittäminen ovat intohimoni. Kirsi työskentelee laajasti erilaisten asiakkaiden kanssa, muun muassa K-Ryhmä, OP Ryhmä, WSOY ja Matkahuolto.

Lisätiedot

Leena Koskinen


Head of Marketing

Sanoma Media Finland

Leena on työskennellyt markkinoinnin parissa viimeiset 25 vuotta. Kokemusta on kertynyt sekä kansainvälisten että kotimaisten brändien parissa mainostajan puolelta, mediatoimistosta ja reilu vuoden Head of Marketing roolissa Sanoma Media Finlandilla. Leenan intohimona on menestyksekäs brändien rakentaminen ja luovat ratkaisut liiketoiminnan kasvun ajurina.

Lisätiedot

Miika Luoma


Addressable Media Director

IPG Mediabrands

Miika vastaa Mediabrands Finlandin kohdennetun mainonnan tarjoamasta ja osaamisesta. Miikalla on yli kymmenen vuoden kokemus alalta johtavissa rooleissa digi-, mainos- ja mediatoimistoissa. Menestyksekkäässä markkinoinnissa on Miikan mielestä kolme peruspilaria: Data, strategia ja luovuus.

Lisätiedot

Minna Toivola


COO

Virta UM, IPG Mediabrands

IPG Mediabrandsiin kuuluvan Virta UM:n COO:na työskentelevällä Minnalla on reilut 20 vuotta työkokemusta niin suomalaisten kuin kansainvälistenkin brändien markkinoinnin ja mainonnan parissa. Hän uskoo jatkuvaan uusiutumiseen, asioiden kehittämiseen ja tiimityöskentelyyn. Vahvan suunnittelijataustan omaavan Minnan kiinnostuksen kohteena ovat erityisesti kuluttajaymmärryksen syventäminen, innovatiivinen median käyttö sekä luovan konseptin jalkauttaminen eri mediavälineisiin niin, että kokonaisuus säilyy ehjänä ja valitun mediamixin yhteisvaikutus on enemmän kuin medioiden summa. Minna uskoo, että erottautuminen vaatii vahvaa tarinankerrontaa, sellaista joka herättää tunteita ja haastaa ajattelemaan. Effie-tuomaroinnin yhteydessä toiveena on nähdä runsaasti töitä, joista tuloksellisuuden lisäksi löytyy rohkeutta ja yllätyksellisyyttä.

Lisätiedot

Ossi Ahto


Markkinoinnin neuvonantaja & Interim CMO

Ahto Advisory Oy

Liiketoiminnan tavoitteista lähtevän markkinoinnin sanansaattaja ja tähän keskittyvän Ahto Advisoryn perustaja. Pitkän linjan brändien rakentaja ja digitaalisen markkinoinnin expertti. Red Bullin, Heinekenin ja Hartwallin kasvattama, Googlen jalostama ja Touhula-päiväkotien kovettama. Fanittaa kestävyyden ja voiman tasapainoa, niin urheilussa, kuin markkinoinnissakin.

Lisätiedot

Pia af Hällström


Creative, Co-Founder

Wörks

Pian rakkaus markkinointiviestintään näkyy intohimoisena suhtautumisena omaan työhönsä. Yli 20 vuotta suunnittelijana toiminut Pia hyppäsi mukaan rakentamaan Wörksin tiimiyttävää tapaa tehdä hommia jo vuosikymmen sitten, ja on tehnyt menestyksekkäitä konsepteja mm. HSL:lle, Härkikselle, Silmäasemalle, Jenkille ja Satolle. Pia uskoo, että markkinointiviestintä voi muuttaa maailmaa paremmaksi. “Meidän tekemillämme valinnoilla on suuri merkitys vallitsevaan ihmiskuvaan ja jopa ihan arvomaailmaan. Kannetaan siis tästä vastuumme.

Lisätiedot

Reino Tikkanen


Creative strategy lead

Koski Syväri - House of creative production

Porilaislähtöinen Reino Tikkanen toimii tuotantotalo Koski Syvärin creative strategy leadina. Aiemmin hän on työskennellyt Rolls-Royce Marinen prosessipäällikkönä, digi- ja markkinointijohtajana Rukan ja Pyhän hiihtokeskuksissa sekä yhteensä 14 vuotta hasan & partnersilla ja TBWA:lla. Reino on ollut tekemässä palkittua markkinointia muun muassa K-ryhmälle, Metsä Groupille, Karhu-oluelle, MTV:lle ja Panda-makeisille. Effien arvostettu kilpailu, kuten sen palkintokin, ovat Tikkaselle jo tuttuja, mutta tuomarointi kokonaan uusi kunnia.

Lisätiedot

Saija Moisio


Markkinointi- ja viestintäjohtaja

Oy Verman Ab

Saijalla on pitkä ja monipuolinen kokemus markkinoinnin tehtävistä sekä kotimaisten että kansainvälisten brändien parissa. Kokemusta on kertynyt niin tulosvastuullisista liiketoiminnan kasvattamiseen keskittyvistä rooleista kuin strategisista brändin rakentamiseen ja markkinointiviestintään painottuvista tehtävistä. Tausta on vahvasti asiakkaan puolelta ja erityisesti FMCG-toimialalta mutta Saija on ehtinyt myös työskennellä mediatoimistossa muutaman vuoden. Tällä hetkellä Saija työskentelee suomalaisen, vahvasti kasvavan, perheyrityksen markkinointi- ja viestintäjohtajana. Ihmismielen ymmärtäminen ja siihen vaikuttaminen on toiminut innoittajana markkinoinnin uralla sekä työelämän tässä kohtaa tärkein tavoite on esihenkilönä pystyä auttamaan ja innostamaan tiimiään parhaaseen suoritukseen.

Lisätiedot

Sami Viitamäki


Global Chief Strategy Officer

BOND

Sami Viitamäki on tehnyt koko uransa töitä luovuuden, teknologian ja bisnesstrategian leikkauspisteessä. Viimeiset 10 vuotta hän on asunut New Yorkissa, jossa on tehnyt töitä useiden johtavien brändien parissa IBM:stä Audiin ja Citi Bankista 3M:ään. Nykyään hän vetää BONDin strategiaa globaalisti läpi USA:n, Euroopan ja Lähi-Idän.

 

Lisätiedot

Teppo Juuvinmaa


Asiakkuusjohtaja

Folk Finland Oy

Olen Teppo. Asiakkuusjohtaja, joka on viihtynyt jo hyvän tovin liiketoiminnan, massojen manipuloinnin ja populaarikulttuurin ristiaallokossa. Markkinoinnin pitää tehdä asiakkaalle rahaa, mieluummin paljon. Yleensä se onnistuu niin, että tuote on kategoriassaan hyvä ellei peräti erinomainen, sitä on saatavilla, siitä kertova markkinointiviestintä on erottuvaa ja että sillä on ihmiselle väliä. Yksinkertaista mutta ei ollenkaan helppoa.

Lisätiedot

Tiina Frazer


Markkinointijohtaja

HKScan

Tiina on kansainvälisen markkinoinnin taitaja, joka on työskennellyt useita vuosia ulkomailla ja kerännyt oppeja brändityöstä, kuluttajakeskeisien konseptien rakentamisesta sekä asiakaskeskeisestä markkinoinnista. Tiinan missio on nostaa suomalaisen markkinoinnin tasoa. Suomessa hän on työskennellyt mm. Fiskarsilla, Lumenella, ja viimeisenä HKScanin markkinointijohtajana. Jatkuva oppiminen ja parantaminen vievät häntä työssään eteenpäin, ja siksi Effie -tuomarointi onkin upea mahdollisuus oppia muilta!

Lisätiedot

Tuomaristo 2.kierros

Riku Vassinen


Toimitusjohtaja

hasan & partners

Riku Vassinen on hasan & partnersin toimitusjohtaja. Hän on johtanut toimistoja kolmella eri mantereella (Euroopassa, Aasiassa ja Afrikassa) ja tehnyt vaikuttavaa markkinointia sellaisten suurbrändien kuin Unilever, Google, HSBC, Uber, Netflix, Coca-Cola ja Diageo kanssa. Riku on kirjoittanut kolme kirjaa markkinoinnista, joista viimeisin ”Viherpesuopas-Miten merkitys muuttui markkinoinniksi” ilmestyi 2022. Hän on voittanut seitsemän Effietä niin Suomessa kuin Singaporessa mukaan lukien kaksi Grand Prix Effieta. Tehokas myös esittelytekstissään.

Lisätiedot

Aarne Töllinen


Vice President

K-Auto

Keskon autotoimialalla Aarnen vastuulle kuuluvat markkinoinnin, viestinnän, online-liiketoiminnan sekä asiakasdatan ja -ymmärryksen teemat. Työurallaan Aarne on päässyt kokemaan ja tekevällä otteella johtamaan hyvin monenlaisten toimialojen muutoshankkeita niin toimistosta kuin yrityksen sisäpuolelta käsin. Lapsenomaisella uteliaisuudella jokaiseen työpäivään starttaava Aarne innostuu ongelmista ja motivoituu haasteista. Muutos on aina mahdollisuus parempaan!

 

 

Lisätiedot

Anu Hollmén


Creative

Freelancer

Markkinointi, jota ei huomata, ei voi saavuttaa tavoitteita. Siksi luovuus ja tuloksellisuus ovat erottamattomia kavereita” Anu on ollut suunnittelijana alalla noin 20 vuotta ja hänen töitään on palkittu useissa kilpailuissa kuten The One Show, Cannes Lions, Epica ja Clio Awards. Anu tuomaroi säännöllisesti niin kansainvälisissä kuin kansallisissa kilpailuissa ja istuu The One Club for Creativity -organisaation kansainvälisessä hallituksessa.

Lisätiedot

Eivor Biese


Head of Brand and Creative

Aalto-yliopisto

Eivorilla on laaja-alainen kokemus kansainvälisestä markkinoinnista, viestinnästä ja brändien rakentamisesta. Hän on työskennellyt Helsingissä, New Yorkissa ja Lontoossa kehittäen brändejä ja kampanjakonsepteja Euroopan, Pohjois-Amerikan ja BRICA-maiden markkinoille, sekä luovassa toimistossa että asiakasorganisaatioissa. Eivor on intohimoinen brändien kehittäjä, ja hän ajattelee, että brändit voivat vaikuttaa positiivisesti yhteiskuntaan ja muokata tulevaisuuttamme. Hän uskoo, että vahvan näkemyksen, rohkeuden, luovuuden ja tuloksellisen markkinoinnin välillä on selkeä yhteys.

Lisätiedot

Heidi Haila


Head of Brand

Outokumpu Oyj

Heidi Haila on brändijohtaja, jolle liiketoiminnallisen arvon tuottaminen markkinointiviestinnän keinoin on aina tavoite #1. Heidi on käynyt tuloksellisen markkinoinnin korkeakoulun toimistopuolella TBWA\Helsingin ja Grundlagen palveluksessa sekä asiakkaan puolella mm. Fonectalla sekä useammissa start-upeissa. Strategina ja suunnittelujohtajana hän on luonut bisnestä ja kasvattanut arvoa brändimarkkinoinnista myynnin rajapintaan Suomen suurimpien asiakkaiden kanssa, kuten Tieto Oyj, Telia Finland, Berner, ja nyt viimeisimpänä Outokummun brändijohtajana.

Lisätiedot

Heli Roiha


Creative Director

SEK

Heli Roiha on luova johtaja, jolla on 20 vuoden kokemus mainonnasta ja brändin rakentamisesta. Tänä aikana hänen työnsä on saanut kansainvälistä huomiota ja lukuisia paikallisia ja kansainvälisiä palkintoja ja tunnustuksia, mukaan lukien arvostetun Global Sabren. Roihaa ovat kiehtoneet aina luovalla alalla sen loputtomat mahdollisuudet. Strategisena ajattelijana hän hahmottaa kokonaiskuvan ja tutkii aina työssään useita luovia reittejä. Brändin rakentamisen ja mainonnan lisäksi Roihan intohimona on tehdä työtä, jolla on myönteinen vaikutus yhteiskuntaan: Monimuotoisuuden, inklusiivisuuden ja tasa-arvon teemat ovat olleet keskeisiä hänen työssään.

Lisätiedot

Henrik Lähdesniemi


Strategi

Bob the Robot

Lähes monomaanisesti brändien koherenttiuuteen, rakenteisiin ja toimintalogiikkaan suhtautuva strategi, jonka mielestä hyvä brändi on rakennettu yhtä kaikenkattavaksi kuin jokin uskontojärjestelmä, ja johdettu kuin sijoitusportfolio. Kehittää ja vaatii organisaatioilta sellaista johdonmukaisuutta, että brändin avulla missioon, visioon ja liiketoimintastrategiaan perustuen pystytään perustelemaan lopulta vaikkapa taukotilan servettien värivalinnat. Arvostaa markkinoinnissa nokkeluutta, selkeyttä ja huumoria, koska ei itse ole mitään näistä.

Lisätiedot

Inker-Maaria Ketonen


Luova johtaja

Ivalo Creative Agency

Inke on Ivalo Creativen luova johtaja sekä copywriter- ja viestintätaustainenmodernin markkinoinnin moninkertaisesti palkittu tekijä. Vankka kokemus ansaitun sekä sosiaalisen median mahdollisuuksista, vaikuttajamarkkinoinnista ja mainonnan suunnittelusta takaa, että oikea polku ja keinot kohderyhmän sielunmaiseman tavoittamiseksi löytyy kanavia kaihtamatta. Tarkka tavoitteenasetanta, tulosten mittaaminen ja jatkuva kehittäminen saatujen oppien pohjalta ovat asioita, joita ilman hommiin ei ryhdytä. Tunnetuimpia Inken töitä viime vuosilta ovat Hartwall Original Long Drinkin Vuoden harmain päivä sekä MIELI ry:n virtuaalivaikuttaja Myrsky.

Lisätiedot

Juha Nikkilä


Luova johtaja

Miltton

Juhalla on yli 10 vuoden kokemus markkinoinnin, mainonnan ja brändin rakentamisen saralta. Hän on työskennellyt toimistoissa, kuten Bob the Robot, Hasan ja Reaktor Creative – nykyisin hän toimii luovana johtajana Milttonilla. Effietä hän pitää Suomen tärkeimpinä, ellei tärkeimpänä luovuutta mittaavana kilpailuna.

Lisätiedot

Karla Martínez Majander


Brändi- ja markkinointijohtaja

Terveystalo

Karla vastaa Terveystalon brändistä ja markkinoinnista. Hänellä on yli vuosikymmenen kokemus mainostoimistoista sekä Suomessa että Kaakkois-Aasiassa, minkä aikana hän on voittanut useita palkintoja niin Vuoden Huipuissa, Grand Onessa kuin Effiessä.

Toimistoista Karla siirtyi ensin luotsaamaan Reiman kotimaista huippubrändiä kansainvälisillä markkinoilla, ja viime vuodet hän on keskittynyt rakentamaan Terveystalon brändiä ja markkinointikonsepteja erinomaisin tuloksin. Intohimoinen isolla I:llä, kun puhutaan brändin ja luovuuden roolista liiketoiminnan vauhdittajana.

Lisätiedot

Laura Paikkari


Executive Creative Director

TBWA\Helsinki

Laura on kansainvälisesti palkittu vastaava luova johtaja, suunnittelija ja optimisti. 18 vuotta markkinoinnin alalla ovat aina vain vahvistaneet uskoa luovuuden muutosvoimaan liiketoiminnassa ja liiketoiminnan muutosvoimaan tulevaisuuden luomisessa.

Lisätiedot

Laura Tohtua


Luova johtaja

hasan & partners

Luova johtaja, joka vaalii työssään rohkeuden lisäksi hyvää asennetta, vaatimattomuutta ja kuuntelutaitoa. Tohtua päätyi hasanille Prahan, Berliinin ja Lontoon kautta koukaten, mukanaan palkintohyllyn lisäksi opit eri maiden luovista työtavoista. Isojen toimistojen kasvattina Tohtuan työssä korostuvat etenkin strategisen osaamisen tärkeys ja asioiden yksinkertaistaminen.

Lisätiedot

Markus Nieminen


Head of Group Marketing

OP

Markus on markkinoinnin strategi ja johtaja, joka tutkii yrityksien tulevaisuutta peilaten nykyisyyttä ja menneisyyttä.

Lisätiedot

Martta Kallio


Senior Creative, Partner

United Imaginations

Luova suunnittelija ja kirjoittaja, jonka viimeiset 13 vuotta ovat kuluneet erilaisissa mainonnan ja markkinoinnin toimistoissa. Brändien saralla Martta uskoo tunteen, tehokkuuden ja vastuullisuuden yhdistelmään, joka ohjaa niin yritystä kuin yhteiskuntaa kohti kestävämpää tulevaa. Mutta maailma muutetaan yksilöiden sydämillä. Niinpä hän työssään etsii vaikuttavuuden lisäksi aina inhimillistä oivallusta sekä idean ja itse brändin merkitystä maailmassa – unohtamatta viimeistelyn kauneutta.

Lisätiedot

Mia Luostarinen


Head of Brand Marketing & Digital Services (Global)

Neste Oyj

Mia is a change maker, growth seeker and a creative enabler in a constant quest for clarity, progress and efficiency. She has a knack for finding feasible and measurable solutions to complex challenges in the business of marketing and all things digital. Mia is driving her team towards building Neste’s brand awareness and thought leadership while building refreshed digital presences for the organization. As a business coach and facilitator, she endorses diversity, simplicity, visualization and ongoing learning as the cornerstones of her work.

Lisätiedot

Mikko Metsämäki


Toimituspäällikkö

Kauppalehti Optio

Mikko on seurannut kotimaista markkinointiviestintää aitiopaikalta pari vuosikymmentä, ensin Markkinointi&Mainonta-lehden toimittajana ja toimituspäällikkönä ja sittemmin Kauppalehden leivissä. Pitää terveenä – joskin vähän tylsänä – kehitystä, jossa alalla ovat esillä enemmän tehokkaat työt kuin ”tähtisuunnittelijat”.

Lisätiedot

Milla Haapanen


Head of Marketing & Ecommerce

Lapland Hotels & Safaris

Milla on vaikuttanut arvostettujen suomalaisten matkailubrändien markkinointi- ja tuotekehitystiimeissä, niin Finnairilla, Aurinkomatkoilla kuin nykyisin Lapland Hotels & Safariksen markkinointi- ja verkkoliiketoimintajohtajana. Hän on kasvattanut tuloksekkaasti hotellialan haastajabrändin Lapland Hotelsin bränditunnettuutta viimeisen kolmen vuoden ajan. Vahvojen brändien rakentamisen ja tehokkaan monikanavaisen markkinoinnin lisäksi Millan missiona on tuoda markkinointia lähemmäksi liiketoimintaa ja mitata markkinointia liiketoiminta strategiasta johdetuista tavoitteista ja mittaristosta.

Lisätiedot

Petra Kakkola


Head of Marketing, mobile business and devices

DNA Oyj

Petra ”Petu” Kakkola on markkinoinnin ja mainonnan laaja-alainen moniottelija, harvojen ismien kannattaja, mutta ”bothism”-ajatus häntäkin innostaa. Data ja luovuus, brändi ja aktivointi, lyhyen ja pitkän aikavälin kasvun edellytysten luominen, erilaistuminen ja erottuminen, vaikuttavuus ja tehokkuus, tavoittavuus ja kohdentaminen (ennen muuta kuitenkin ”attention”)  – mm. näiden teemojen ympärillä painii päivittäin. On tehnyt nykymittapuulla järjettömän pitkän, monimuotoisen ja antoisan markkinointiuran DNA:lla ja suhtautuu valtavalla intohimolla henkilökohtaiseen, tiimin ja yrityksen kasvuun ja kehitykseen. Rakastaa uuden oppimista, yhteistyön voimaa, haastamista ja haastetuksi tulemista, sparrailua, parviälyä ja kohta jo toivottavasti teko(tuki)älyäkin. Metsästää kunnianhimoisesti ja ehtymättömällä innolla vaikuttavan mainonnan kaavaa.

Lisätiedot

Sami Koski


Head of Marketing

News & Feature, Sanoma

Sami on työskennellyt yli kymmenen vuotta markkinointiviestinnän parissa sekä markkinointitoimistoissa että mainostajapuolella. Tällä hetkellä hän vastaa Sanomalla aikakauslehtiportfolion markkinoinnista, johon kuuluu mm. ET, Kodin kuvalehti, Tiede ja Aku Ankka. Luovuuden ja liiketoiminnan tavoitteiden yhdistyminen kohti yhteistä päämäärää on Samille ensisijaista – kumpaakaan osa-aluetta ei pidä unohtaa!

Innolla olen nyt ensimmäistä kertaa mukana Effiessä oppimassa muilta tuomareilta ja näkemässä inspiroivia markkinointiviestinnän caseja.

Lisätiedot

Samuli Harjunpää


Idea Designer

Tehtaankatu Oy

Samuli on suunnitellut Suomen parhaiden asiakkaiden markkinointia 25 vuoden ajan mm. PHS\TBWA:n ja Bob Helsingin palveluksessa Art Directorina sekä vuodesta 2009 alkaen yrittäjänä Tehtaankatu Oy:ssa. Hänen kirjahyllystään löytyy Cannesin kultaisen leijonan lisäksi mm. kolme kultaista EFFIE-palkintoa, joista kaksi oli myös Grand EFFIE -palkittuja. Samuli tunnetaan tinkimättömänä idean puolestapuhujana, joka arvostaa rehellistä ja relevanttia brandin rakentamista enemmän kuin pikkunäppärää tai trendejä peesailevaa mainontaa.

Lisätiedot

Jaa: