Effie-tuomaristoon kutsutaan suomalaisia markkinoinnin huippuammattilaisia eri toimialoilta, markkinointitoimistoista, korkeakouluista ja mediasta.

Effie järjestetään 42 maassa, ja kaikissa maissa noudatetaan samaa tuomarointitapaa ja ohjeita. Effie Awards -kilpailun tuomarointia ohjaa ohjausryhmä. Kaksi tuomaristoa arvioi kilpailun työt. Tuomaristoon kutsutaan sekä markkinoinnin kokeneita että nuoria ammattilaisia toimistoista ja asiakasorganisaatioista. Kisatyöt toimitetaan nimettöminä. Tämän vuoden päätuomari on Kurion Elli Tuominen. Ohjausryhmää johtaa SEKin Suvi Lähde.

Effie Awards Finland on Suomen suurin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu, jota järjestää Marketing Finland. Pääyhteistyökumppanina toimii Sanoma Media Finland.

Tuomaristo 1.kierros

Elli Tuominen


Executive Strategy Director

Kurio, Part of Samy Alliance

Kurion strategiajohtajana työskentelevä Elli on pitkän linjan digitaalisen ja sosiaalisen media markkinoinnin ammattilainen. Elli on toiminut lukuisissa kansainvälisissä tuomarisoissa kuten Eurobestissä, Dubai Lynxi:ssä, Cannes Lions Young Creative:ssa, AdProfitissa ja Vuoden Huipuissa.

Lisätiedot

Ketsia Anttila


Director, Brand and Marketing

Metsä Group

Ketsia on markkinointijohtaja, joka yhdistää luovuuden ja analytiikan tuloksien saavuttamiseksi. Hän uskoo, että menestyksekäs markkinointi perustuu syvälliseen asiakasymmärrykseen ja datalähtöisiin päätöksiin. Ketsia painottaa työssään jatkuvaa oppimista, uteliaisuutta ja luovuuttaa, jotka mahdollistavat erottuvan brändin rakentamisen. Tällä hetkellä Ketsia vetää Metsä Grpupin brändi- ja markkinointitiimiä ja vastaa konsernitason brändimarkkinoinnista sekä Pro Nemus ja Nemus Futurum vierailukeskuksista. Ennen Metsälle siirtymistä Ketsia työskenteli viestintä- ja mainostoimistoissa markkinoinnin ja myynnin tehtävissä, ja hänellä on monipuolinen kokemus markkinoinnista niin kotimaassa kuin kansainvälisesti.

Lisätiedot

Steve Brown


Executive Creative Director / Co-Founder

United Imaginations

Steve Brown on yksi United Imaginationsin perustajista ja luova johtaja, joka uskoo, että yrityksillä on mahdollisuus luoda positiivista muutosta maailmaan. Hän on auttanut sekä kansainvälisiä että kotimaisia brändejä luomaan kirkkaita konsepteja ja rakentamaan vaikuttavuutta markkinoinnilla. Hän on työskennellyt Amsterdamissa, Brysselissä ja Helsingissä. Matkoiltaan Steve on oppinut, että maineestaan huolimatta suomalainen markkinointiosaaja on taitava, kekseliäs sekä hyvää seuraa töissä ja vapaalla.

Lisätiedot

Axa Fahler


Viestintäpäällikkö

HIFK

Idea on kuningas, toteutus sen kenraali. Kummarran ja kunnioitan kumpaakin. Homma rokkaa, jos molemmat ovat terävästi tehtäviensä tasalla, mutta jos toinen on laiska, jokainen käsillä oleva operaatio kosahtaa sata kertaa sadasta. Olen markka-ajasta saakka mainontaa, markkinointia ja viestintää suunnitellut stadilainen viestintäpäällikkö ja luova johtaja. Erityisesti audiomarkkinointi saa viisarini värähtämään.

Lisätiedot

Jukka Ihalainen


Creative Strategy Director

Dagmar

Jukalla on pitkä kokemus brändi- ja markkinointistrategioiden rakentamisesta sekä Suomessa että kansainvälisesti. Ennen kotiutumista Dagmariin strategiajohtajaksi, hän työskenteli McCann Worldgroupissa Pohjoismaiden yksikössä tutkimus- ja strategiajohtajana sekä vastasi markkinoinnin tehokkuudesta Pohjoismaissa. Jukka on konsultoinut fortune 500 -yhtiötä, pörssiyhtiöitä sekä lokaaleja pienempiä asiakkaita eri toimialoilta. Ihalainen uskoo vahvasti asiakasymmärrykseen ja datan hyödyntämiseen sekä on intohimoinen markkinoinnin tehokkuuden opiskelija.

Lisätiedot

Mikko Ikonen


Toimitusjohtaja

Rakennuskemia Oy

Mikko Ikonen on toisen polven yrittäjä, joka ei osaa istua paikallaan vaan aina on työn alla joku uusi brändi, tuote tai innovaatio, jolla parantaa nykytilaa markkinoilla jollain merkittävällä tavalla. Sukupolvenvaihdoksen jälkeen Rakennuskemia Oy:n liikevaihto on noin viisinkertaistunut ja tunnetuimpia omia tuotemerkkejä joita Mikko on ollut tekemässä tunnetuksi ovat mm. WTF, Quickloader, RK, Timpuri ja woodcare.guide. WTF(R) tuotemerkin lanseeraus on voittanut useita palkintoja mm. Effie, Eurobest, Golden Drum ja Vuoden Huiput.

Lisätiedot

Anna Kanerva


Vice President, Portfolio & Brand

Fazer Leipomot Oy

Anna Kanerva toimii markkinointijohtajana Fazer Leipomoilla. Hänellä on lähdes kahden vuosikymmenen kokemus FMCG-toimialasta Unileverin ja Fazerin palveluksessa Suomesta, Ruotsista ja Hollannista. Anna uskoo brändien voimaan paitsi yrityksen arvonluojana ja kasvumoottorina, myös paremman elämänlaadun tuojana ihmisten arjessa sekä hyvän tekijänä yhteiskunnassa. Juuri nyt Anna on erityisen kiinnostunut mainonnan luovan sisällön laadun kehittämisestä sekä innovaatioiden roolista brändinrakennuksessa.

Lisätiedot

Minna Kaitala


Executive Director

Reaktor Creative

Minna Kaitala johtaa teknologiayhtiö Reaktorin luovan liiketoimintayksikön toimintaa, vastaten asiakkuuksista markkinointiviestinnästä tuotekehitykseen ja brändistrategiasta innovaatioihin. Hänellä on 15 vuoden kokemus luovien alojen toimistoista, teknologiayrityksistä ja start-upeista, joissa hän on johtanut muutosta ja luovuutta. Minna on energinen ja strateginen ajattelija, joka inspiroituu tiimien johtamisesta asiakaskeskeisten konseptien luomisessa yksityiskohtia myöten ja nauttii aina, kun voi visioida jotain täysin uutta.

Lisätiedot

Minttu Lastujoki


Consultant, Customer value & Strategy

Frankly Partners, hasan & partners consulting

Minttu toimii liikkeenjohdon konsulttina etsien asiakasarvosta johdettuja kasvun mahdollisuuksia. Kokemusta on kertynyt laajasti mm. brändien rakentamisesta, strategisista segmentoinneista kuin kaupallisista suunnitelmista. Työhistoriassa yhdistyy vaikuttavan markkinoinnin näkökulmat ja opit niin mediatoimistosta, mainostoimistosta kuin johdon konsultoinnista. Intohimona Mintulla on auttaa yrityksiä luomaan suurempaa asiakasarvoa ja kääntämään kehityksen lähtökohdaksi asiakkaan tarpeen ja toiminnan. Markkinoinnissa taustatyö luo pohjan parhaalle tulokselle, kun tiedetään missä ryhmissä on eniten voitettavaa, minkälaiset viestit heihin vetoaa ja miten heidät parhaiten tavoitetaan.

Lisätiedot

Karla Louhelainen


Head of Marketing, Ilta-Sanomat, Me Naiset & Sanoma Lifestyle

Sanoma

Olen markkinoinut mediatuotteita – niin uutismediaa, striimipalveluita kuin aikakauslehtiä – reilun vuosikymmenen ajan. Olen intohimoinen median kehittäjä ja kuluttaja sekä vaikuttavan ja tuloksellisen markkinoinnin puolestapuhuja. Uskon vahvasti siihen, että nykymaailman miljoonien ärsykkeiden keskellä kohderyhmän huomion saa vain olemalla rohkea.

Lisätiedot

Erik Mashkilleyson


Senior Strategist

Avidly

Erik työskentelee johtavana strategina brändäyksen ja digitaalisen palvelumuotoilun parissa Avidlylla, erityisosaamisalueina tekoäly ja vastuullinen liiketoiminta. Ennen tätä hän oli newyorkilaisen bränditoimiston Siegel+Galen Lontoon johtoryhmässä. Hänen uransa kattaa globaaleja projekteja Oulusta Omaniin asti, ja hän on kehittänyt strategioita niin pörssiyrityksille kuin start-upeille, joita on palkittu SABRE, CRESTA sekä Grand One -kilpailuissa. Sivujuonteena Erik on myös Monopolyn Suomen mestari ja musikaalitaituri.

Lisätiedot

Ville Murtojärvi


Head of Digital Marketing and Creative Content

Luxid Group

Kansainvälisen B2B- ja B2C-markkinoinnin konkari, utelias kokeilija, jonka henkilökohtaisiin avainsanoihin kuuluu tuloksellisuus, dataohjautuvuus, kasvuhakkerointi, markkinoinnin automaatio, monikanavainen digimarkkinointi ja tekoäly. Luova johtaja, jonka multitalentti tiimi on erikoistunut suuryritysten globaaliin markkinointiin. Asiakasportfoliossa yrityksiä teknologiateollisuudesta teräsyhtiöihin ja farmasta finanssiin. Juuri nyt Villen prioriteettinä on sekä Luxidin että asiakkaiden sparraus tekoälyn hyödyntämisessä.

Lisätiedot

Miko Paassilta


CMO

UKKO.fi

Miko Paassilta on tehnyt tuloksellisen markkinoinnin parissa töitä pian 20 vuotta. Historiaan mahtuu tunnettuja brändejä kuten Finnair, Nokia, GroupM, HMD, OnePlus. Nykyhetkessä hän toimii yrittäjäpalvelu UKKO.fi:llä markkinointijohtajana. Osallistuvilta kampanjoilta hän toivoo erityisesti rohkeita ja luovia mediastrategioita.  ”On kunnia päästä mukaan Effie tuomarointiin.”

Lisätiedot

Lasse Paasto


Creative

Folk Finland

Mainostoimisto Folkin luova suunnittelija ja osakas, joka uskoo, että markkinointiviestinnällisiä ihmeitä ei synny vaan ne luodaan. Lasse ei lämpene tempuille tai sumutukselle vaan aidosti brändin ytimestä kumpuaville oivalluksille. Reilu kymmenen vuotta Folkissa ja sitä ennen ajat hasan&partnersilla ja DDB:llä ovat opettaneet, miten pitkäjänteinen yhteistyö asiakkaan kanssa kansaa kuunnellen on avain kaupalliseen menestykseen. Siitä todisteena löytyy useampikin Effie-pysti.

Lisätiedot

Nana Paija


Account Director

Initiative IPG Mediabrands Finland

Taustalla EMBA ja runsas 20 vuotta kokemusta brändien rakennuksesta ja viestinnästä, 360-markkinointiviestinnän suunnittelusta ja toteuttamisesta, kuluttajapolkujen sekä -käyttäytymisen määrittämisestä sekä vaikuttavan viestinnän toteuttamisesta.

Lisätiedot

Hanna Pasanen


Sr Marketing Manager

Kiinteistömaailma

Hanna on ennättänyt brändätä vähän kaikkea mahdollista kortsuista kodinputkimieheen, joten suomalaisen kuluttajan sielunmaisema on varsin tuttu. Hänen intohimonsa on muuttaa trendit ja asiakasymmärrys konkreettisiksi ratkaisuiksi, ja pitää markkinoinnin strateginen rooli kirkkaana johtoryhmässä. Tällä hetkellä Hanna vastaa Kiinteistömaailman ketjuohjauksessa brändin kehittämisestä, markkinoinnista sekä vastuullisuustyöstä. Ennen Kiinteistömaailmaa hän on työskennellyt muun muassa Fredman Groupilla, Unileverillä, Restelillä ja Suomen RFSU:lla.

Lisätiedot

Matti Pentikäinen


Executive Creative Director

SEK

Unleash imagination to craft better futures. Edellinen lause on SEKin purpose, mutta sama lause kuvaa yhtä hyvin myös omaa lähestymistäni luovuuden voimaan. Vastaan SEKissä asiakkaiden liiketoiminnan kehittämisestä brändin avulla, ja uskon ideoiden vaikuttavuuteen. Puhtaimmillaan idea on hauras asia, joka vaatii toisinajattelijoita, puolustajia, vaatijoita, tunnistajia, kehittäjiä, paisuttajia, puolestapuhujia ja graindaajia. Heidän rohkeuttaan aion juhlia.

Lisätiedot

Mirjana Saunamäki


Brand and Content Manager, Creative Lead

K-Rauta

Mirjana vastaa K-Raudan brändistä ja sisältömarkkinoinnista sekä johtaa ketjubrändin ja omien merkkien luovaa suunnittelua. Hänellä on vahva tausta brändinrakennuksessa ja markkinoinnin kehityksessä K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan kaupan eri toimintamaiden parissa. Työssään Mirjana pyrkii yksinkertaisiin oivalluksiin, jotka osuvat kohderyhmän tarpeisiin ja vastaavat tuloksellisesti liiketoiminnan tavoitteisiin.

Lisätiedot

Auli Tikka


Senior Creative

Nitro

Auli Tikka on lähes 25 vuotta luovaa työtä tehnyt markkinointiviestinnän suunnittelija ja brändien muotoilija, joka vaíhtoi alan yrittäjyyden mielettömään hybridimatkaan Nitrossa, koska joukossa viisaus tiivistyy. Pohjimmiltaan kirjoittava suunnittelija, joka uskoo sanojen supervoimaan ja siihen, että lähes kaiken voi konseptoida.

Lisätiedot

Sami Törmä


Global Head of Marketing

Foodello – Fiksuruoka.fi

Samin oppimatka markkinoinnin kimpussa alkoi digitaalisilta mainosalustoilta. Tajunta laajeni pian, kun uusien liiketoimintamallien ja kuluttajabrändien lanseeraaminen miltei nollasta tempaisi tiiviisti mukaansa. Matka on sisältänyt asiakasymmärryksen ja strategisen brändinrakennuksen pidemmän oppimäärän ja niin huimia voittoja kuin kitkeriä tappioitakin. Menestyksen mittaaminen on kulkenut tiukasti matkassa mukana.

Lisätiedot

Jaakko Utter


Creative Director

hasan & partners

Maailmankatsomukseni on näyttöön perustuva ja ammatiltani olen luova johtaja. Siksi väitän, että luovuuteen pitäisi suhtautua maailmanluokan innovaationa, joka voi tarjota yritykselle ratkaisevan kilpailuedun. Tämän kilpailun tulokset puhuvat sen puolesta ja siitä myös minä haluan puhua.

Lisätiedot

Tuomaristo 2.kierros

Elli Tuominen


Executive Strategy Director

Kurio, Part of Samy Alliance

Kurion strategiajohtajana työskentelevä Elli on pitkän linjan digitaalisen ja sosiaalisen media markkinoinnin ammattilainen. Elli on toiminut lukuisissa kansainvälisissä tuomarisoissa kuten Eurobestissä, Dubai Lynxi:ssä, Cannes Lions Young Creative:ssa, AdProfitissa ja Vuoden Huipuissa.

Lisätiedot

Ninna Arponen


SVP Marketing & Communications, ABB Marine & Ports

ABB

Ninna Arponen vastaa ABB Marine & Portsin globaalista markkinoinnista ja viestinnästä osana liiketoiminnan johtoryhmää. Merenkulun lisäksi hänellä on kokemusta energia-alasta sekä liikkeenjohdon konsultoinnista, jossa Ninna keskittyi B2C-asiakkuuksiin. Vapaa-aikaa Ninna viettää perheen ja ison suvun kanssa sekä vaihtuvien harrastusten parissa. Juuri nyt pinnalla ovat pilates ja voimaharjoittelu sekä (lähes maaninen) kirjojen lukeminen.

Lisätiedot

Elina Bono


Toimitusjohtaja

Sherpa

Elina on pitkän uransa aikana tehnyt brändi-, tapahtuma- ja performancemarkkinointia, viestintää, tutkimusta ja myyntiä mainostajan, median ja toimiston asiantuntija- ja johtotehtävissä. Kun tekoälyvallankumous alkoi, Elina oli yksi ensimmäisistä, jotka ymmärsivät generatiivisen tekoälyn vaikutuksen laajuuden markkinointiviestintään. Tänä päivänä hän valmentaa menestyksekkäästi energisellä ja käytännönläheisellä otteellaan yrityksiä tekoälyn hyödyntämisessä arjessa.

 

Lisätiedot

Jukka Hurme


Senior Strategist

dentsu

Jukka työskentelee senior strategina dentsulla. Hänen vahvuuksiaan ovat ymmärrys ja uteliaisuus asiakkaiden erilaisia toimialoja kohtaan sekä hyvin laaja-alainen perspektiivi markkinoinnin mahdollisuuksista liiketoiminnan tukemiseksi. Viisitoista vuotta markkinoinnin ja median parissa ovat opettaneet Jukalle, että markkinoinnin tehokkuus ja taika löytyvät tieteen ja taiteen välimaastosta.

Lisätiedot

Minna Järvenpää


Toimitusjohtaja

N2 Creative

Toimin N2 Creativessa paitsi toimitusjohtajana myös asiakkuusjohtajana. Takana reilun 15 vuoden kokemus erilaisten markkinointistrategioiden ja -toimenpiteiden johtamisesta luovassa toimistossa ja mediatoimistossa. Olen päässyt vuosien aikana tekemään monen kokoisten asiakkaiden kanssa eri toimialoilta ja yhdistämään luovuutta ja analytiikka tuloksellisten kampanjoiden. Tavoitteenani tuomarina on tunnistaa innovatiivisia ja tuloksellisia kampanjoita, jotka eivät ainoastaan saa huomiota, vaan tuottavat mitattavia tuloksia. Olen innoissani mahdollisuudesta päästä mukaan arvostamani kilpailun tuomaristoon ja samalla saada erinomaisen läpileikkauksen suomalaiseen markkinointiin.

Lisätiedot

Kristiina Kukkohovi


CEO/Toimitusjohtaja

Visit Turku Archipelago

Kristiina on destinaatiobrändäyksen ja markkinoinnin huippuammattilainen, joka on ollut avainasemassa useiden tunnettujen suomalaisten elämys- ja matkailubrändien menestyksessä. Hänen intohimonsa on luoda työtä, joka ei ainoastaan tuota tuloksia, vaan myös jättää pysyvän jäljen. Tällä hetkellä Kristiina työskentelee kunnianhimoisen projektin parissa: hän haluaa nostaa Suomen Saariston ja Turun maailmanluokan matkakohteiksi, jotka voivat seistä vahvana tukijalkana Lapin rinnalla.

Kristiinan elämä ei kuitenkaan pyöri pelkästään työn ympärillä. Hän löytää iloa ja inspiraatiota vapaa-ajastaan, jonka hän viettää suksilla, saaristossa, avannossa ja matkustellen ympäri maailmaa. ”As long as there is life, there is travel” Anthony Bourdainin viitoittamalla tiellä!

Lisätiedot

Niina Käkelä


Vice President, Marketing

SOK, S-ryhmä

Käkelä on pyydetty remmiin yleensä silloin, kun on tarvittu markkinoinnin näkemyksellistä muutosjohtajaa, rohkeaa draivaajaa, kirkasta fokusta – ja isoja tuloksia. Nykyisin johtaa S-brändiä S-ryhmässä. Brändistrategioiden sekä vaikuttavien, vahvojen ja pitkäikäisten konseptien intohimoinen rakentaja on voittanut vuosien aikana lukuisia alan palkintoja mm. S-brändille ja Helsingin Sanomille. Väittää omistavansa salaisen reseptin ilmiöittämiseen: isoja ilmiöitä voi strategisesti synnyttää, kasvattaa – ja ohjailla – liiketoiminnan kasvun tueksi.

Lisätiedot

Antti Lauronen


Growing Brands at Paulig

Paulig Group

Driving creative brand strategy at Paulig Group.
Lisätiedot

Väinö Leskinen


Chief Consulting Officer

BOND

Väinö työskentelee tiiviissä yhteistyössä johdon asiakkaiden kanssa hankkeissa joissa etsitään luovia keinoja brändien kasvuun. 25 vuoden aikana Väinön johtamat kansainväliset tiimit ovat tehneet palkittuja töitä (mm Effie, Cannes Lions) maailman tunnetuimmille brändeille (mm adidas, McDonalds). Väinön erikoisalaa ovat brändilähtöiset innovaatiot ja markkinointi liiketoiminnan kasvun lähteenä.

Lisätiedot

Jonathan Mander


Strategy Lead

NORD DDB Helsinki

Avartaminen ja kiteyttäminen. Siinä törkeä kiteytys strategin roolista. Oma mieli on pidettävä auki monipuolisille vaikutteille maailmasta, markkinasta, kullttuurista ja arjesta, jotta voi soveltaa näkemystä näistä asiakkaiden liiketoimintaan ja sen vauhdittamiseen. Ja sama rooli myös kanssatekijöiden niin omalle kuin asiakkaan tiimille: avartaa ajatusta mahdollisuuksista, jotta voimme yhdessä kiteyttää odottamattomia ja tuloksellisia timantteja. Tässä yleisesti ottaen, mitä Jonathan toteuttaa työssään NORD DDB Helsingin strategianvetäjänä.

Lisätiedot

Matti Markkola


Head of Marketing

Nelonen Media

Matti Markkola vastaa yhden Suomen suurimmista festivaali- ja tapahtumajärjestäjistä Nelonen Media Liven markkinoinnista. Nelonen Media Live toteuttaa vuosittain lähes 30 maksullista yleisötapahtumaa valtavista kymmenien tuhansien ihmisten stadionkeikoista ja festareista pienempiin risteilyihin ja konserttikiertueisiin. Tapahtumien yhteenlaskettu kävijämäärä on lähes 300 000 kävijää. Ennen 2015 Fazerilla käynnistynyttä markkinointiuraansa Markkola työskenteli pitkään media-alalla mm. Ilta-Sanomissa.

Lisätiedot

Harri Olavinsilta


Luova johtaja

IPG Mediabrands

Harri Olavinsilta on työskennellyt 20 vuoden ajan suunnittelijana, strategina ja luovana johtajana kotimaisten ja kansainvälisten brändien parissa. Hän on myös suosittu puhuja alan kansainvälisissä tapahtumissa, aiheinaan mm. vastuullisuus, luovuus ja tekoäly. Harri on erikoistunut auttamaan yrityksiä ja organisaatioita arvoihin perustuvan markkinointiviestinnän keinoin.

Lisätiedot

Annika Payn


Global Head of Brand Experience

KONE

Yli kahden vuosikymmenen kokemuksella sekä toimistopuolella että sisäisissä brändin ja markkinoinnin johtotehtävissä Annika arvostaa luovuutta ja vaikuttavia brändikohtaamisia, jotka edistävät liiketoiminnan kasvua ja arvoa. Työskenneltyään 12 vuotta Aasiassa suurten monikansallisten yritysten palveluksessa, hän palasi kotimaahansa Suomeen johtamaan KONE-brändiä maailmanlaajuisesti. Annika on myös kokenut julkinen puhuja ja kouluttaja, joka sitouttaa yleisöjä brändiarvon tärkeydestä.

Lisätiedot

Reetta Rautkivi


Head of Marketing and Employer Branding

Mehiläinen

Reetta on intohimoinen ja tuloshakuinen markkinointijohtaja, jolla on yli 15 vuoden kokemus alalta, koulutukseltaan KTM. Hänellä on monipuolinen tausta sekä kansainvälisten että kotimaisten brändien markkinoinnista. Vuodesta 2019 lähtien Reetta on työskennellyt Mehiläisessä, jossa hän on ollut rakentamassa palkittua ”Elämä tehtävänä” -brändistrategiaa. Strategia toimii markkinointialan edelläkävijänä työnantajabrändäyksen ja kuluttajamarkkinoinnin saumattomasta yhdistämisestä.

Lisätiedot

Aki Toivonen


Creative Strategist, Head of Planning

TBWA\Helsinki

Aki on kansainvälisesti ja kansallisesti palkittu luova strategi sekä TBWA\Helsingin luovan tuloksellisuuden kehittämisestä vastaava päällyshenkilö. Alituinen vastarannan kiiski ja kyseenalaistaja, joka innostuu yhtäläisesti niin poikkeuksellisista markkinointi-ideoista kuin täydellisesti rakennetuista excel-taulukoistakin. Insinööri taiteilijoiden ja taiteilija insinöörien keskellä. Tarkkanäköinen, ainakin optikon mielestä.

Lisätiedot

Jarkko Tuuri


Creative Chairman

Make it Simple

Taiteen maisteri Jarkko Tuuri on Make it Simple -mainostoimiston perustaja ja luova johtaja. Ennen toimiston perustamista hän toimi pitkään suunnittelijana ja luovana johtajana Suomen johtavissa mainostoimistoissa. Jarkolla on laaja kokemus suurten integroitujen kokonaisuuksien luomisesta. Erikoistumisalueita ovat luova strategia, konseptisuunnittelu ja tarinankerronta. Effiessä Jarkko on moninkertaisesti palkittu kaikenvärisillä palkinnoilla.

Lisätiedot

Jenna Vaartimo


Varatoimitusjohtaja, strategiajohtaja

Ivalo Creative Agency

Lähes 15 vuoden kokemus markkinoinnin johtotehtävistä Suomessa ja ulkomailla. Viimeiset 4 vuotta liiketoimintajohdon ja markkinointijohdon strategista tulosjohtamista ja konsultointia. Monesti palkittu markkinoinnin generalisti, katse laaja-alaisesti markkinoinnin sekä palvelu- ja tuotekehityksen avulla saavutetuissa liiketoiminnan tuloksissa. Tulosten lisäksi kiinnostaa, miten dean insight on kytketty kohderyhmäymmärrykseen sekä idean innovatiivinen toteuttaminen kokonaisvaltaisesti ja kanavariippumattomasti.

Lisätiedot

Antti Vassinen


Professor of Practice, KTT

Aalto-yliopisto, Markkinoinnin laitos

Antti on markkinoinnin vaikuttavuuden ja tiedolla johtamisen asiantuntija 25 vuoden monipuolisella kokemuksella digistä tutkimukseen, analytiikkaan ja ostamiseen. Tällä hetkellä hän toimii markkinoinnin käytännön professorina Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulussa. Antti väitteli markkinoinnin tulosten selittämisestä, mutta siirtyi yrittäjäksi ja lopulta johtotehtäviin media- ja mainostoimistoissa. Nykyään hän tutkii vaikuttavuuden ja mittaamisen ohella markkinoinnin tiedonkeruun ja datatalouden vaikutuksia kuluttajiin ja yhteiskuntaan. Opetuksen, johdon koulutusten ja tutkimuksen rinnalla Antti tukee liiketoiminnan kehityshankkeita itsenäisenä konsulttina.

Lisätiedot

Tia Yrjölä


Johtaja, markkinointi ja viestintä

Saarioinen

Tialla on laaja ja monipuolinen kokemus kotimaisten ja kansainvälisten brändien ja liiketoiminnan johtamisesta. Saarioisilla Tia luotsaa kahta valmisruoan tulosyksikköä ja vastaa markkinointiviestinnästä konsernitasolla. ”Vahvat brändit luovat etukenoa ja niillä on aina rooli tuloksellisen liiketoiminnan rakentamisessa”

Lisätiedot

Sebastian Örn


Senior Client Lead

Bob the Robot

Olen Sebastian, asiakkuusjohtaja Bobissa ja osakas the North Alliancessa. Aiempi kokemus mediastrategian ja digitaalisen markkinoinnin parista eri toimistoissa. Toteutan puritanistisesti eetostani markkinoinnista liiketoiminnan kasvun välineenä ja epäreiluna kilpailuetuna, jonka tehokkuus mitataan sen tuottamana lisäarvona. Siis rahana. Luovuuden ja teknologian ristiaallokko kiinnostaa – ja sen pohjana syvä ihmisymmärrys.

Lisätiedot

Jaa: