Vuoden tuloksellisimmat markkinointikampanjat on nyt valittu – Berlusconi korjasi voiton kotiin

Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto MTL:n ja Suomen Markkinointiliitto MARK:n järjestämässä markkinointikampanjoiden tuloksellisuutta mittaavassa Effie Awards Finland 2007 -kilpailussa jaettiin kuusi kultaa, seitsemän hopeaa ja seitsemän pronssia Grand Effie Finland -palkinnon lisäksi.

Tuloksellisimman kampanjan Grand Effie -palkinnon voitti tänä vuonna Kotipizzan kesäkampanja, joka tarjoili suomalaisille Berlusconi-pizzan – raaka-aineenaan supisuomalaiset kantarellit ja savuporo.

Tuomaristo perusteli valintaansa seuraavasti: ”Kampanja lisäsi myyntiä huomattavasti. Keskiostoksen kasvattaminen oli erityisen hieno saavutus. Kampanjan tulokset olivat kauttaaltaan erinomaiset toimialalla, jossa ylivoimainen enemmistö yrityksistä on juuttunut kilpailemaan hinnalla. Kampanja sai myös ennätysmäärän positiivista palautetta, paransi yrittäjien motivaatiota ja loi yhteenkuuluvuuden tunnetta.”

Voittaneen kampanjan takana olivat mainostoimistot SEK & GREY ja GREY PRO, mediatoimisto Carat Finland sekä tuotantoyhtiöt Hot Spot ja Fotonokka.

Kultaisen Effie-palkinnon saavuttaneita kampanjoita olivat myös Oululaisen Jälkiuunileipä ja 020202-numeropalvelu sekä Kännissä olet ääliö –kampanja. Effie Awards Finland –kilpailussa oli sarjaosallistumisia ennätykselliset 126 kappaletta, joista tuomaristo kelpuutti toiselle kierrokselle yhteensä 50 sarjaosallistumista.

Effie Awards on maailman arvostetuin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu, jonka Suomessa järjestää MTL yhteistyössä MARKin kanssa. Kilpailu on vakiinnuttanut asemansa maamme merkittävimpänä markkinoinnin tuloksellisuutta arvioivana kilpailuna.

”Kotipizzalla on takanaan voitto New Yorkissa Maailman paras pizza -kilpailussa. Jo tämä riittää osoittamaan, että suomalaiset osaavat yhdistää kotimaisuuden ja kansainvälisyyden, luovuuden ja kaupallisen tehokkuuden tavalla, josta voi olla vain ylpeä”, kommentoi MTL:n toimitusjohtaja Markus Leikola.

Palkittuihin töihin voi myös tutustua Markkinointiviestinnän viikon ammattilaispäivillä 28.-29.10. Wanhassa Satamassa Helsingissä. www.markkinointiviestinnanviikko.fi

Lisätietoja:

MTL, toimitusjohtaja Markus Leikola, p. 050 563 0211