54 kampanjaa ottaa osaa Effie Awards Finland -markkinointikilpailuun

Markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaavaan Effie Awards Finland -kilpailuun osallistuu tänä vuonna 54 kampanjaa. Kilpailu järjestetään nyt Suomessa kymmenettä kertaa.

Effie Awards Finlandissa markkinointikampanjoita tarkastellaan monesta näkökulmasta: Huomiota kiinnitetään esimerkiksi bisneksen haasteellisuuteen tietyssä erityistilanteessa. Toisaalta arvioidaan esimerkiksi tiettyihin medioihin räätälöityjen kampanjoiden onnistumista. Tämän vuoden suosituimpia sarjoja ovat matkailu, elämykset ja vapaa-aika, lanseeraukset ja tv-painotteiset kampanjat.

Suunnittelutoimisto N2:n toimitusjohtaja Alex Niemisen luotsaama tuomaristo on aloittanut vaativan työnsä. Tuomaristo koostuu 21 markkinoinnin, viestinnän ja medianhuippuammattilaisesta.

Tuomarit arvioivat Effie Awardsissa markkinointikampanjoiden tuloksellisuutta. Keskeisiä arviointikriteereitä ovat ideoiden toimivuus, tulokset ja mitattavuus. Kilpailussa joutuvat syyniin niin mainostaja kuin mainostoimisto, mediatoimisto, viestintätoimisto, designtoimisto ja digitoimisto sekä kaikkien näiden välinen yhteistyö. Tuomarit pisteyttävät erikseen kampanjan haasteen, idean, toteutuksen ja tulokset.

Arvostelun toiselle kierrokselle päässeet eli shortlistatut kampanjat selviävät 22.9, ja palkinnot jaetaan perjantaina 23.10.

Effie Awards Finlandin järjestävät Markkinointiviestinnän toimistojen liitto MTL ja MARK Suomen markkinointiliitto. Yhteistyökumppaneina ovat Kauppalehti ja RadioMedia. Kilpailu järjestetään 40 maassa.

Lisätietoja:

MTL, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kari Castrén, p. 050 330 4780