Effie Europe -kilpailussa on kaksi uutta kategoriaa: esports ja markkinointi-innovaatiot. Tämän vuoden kilpailussa etsitään myös markkinointi- ja bisneshaasteita, joista on koronan aikana selvitty esimerkillisellä tavalla.
Effie Awards järjestetään yli 40 maassa. Effie Worldwide ohjaa kaikkia maita ja partnerit noudattavat aiempaa tiukemmin yhteisiä ohjeita.
Tuomarointi on kaksivaihenen ja päätuomareita on kaksi
Tuomarointikierroksia on kaksi ja niissä on eri tuomaristot. Ensimmäisessä tuomaroinnissa valitaan shortlista eli finalistit, joita voi olla korkeintaan kolmannes kisaan lähetetyistä töistä. Toisella kierroksella kilpailutyöt pisteytetään uudelleen. Pisteet annetaan strategisen oivalluksen, toteutuksen ja tulosten lisäksi luovuudelle.
Tuomaristoja ohjaa tänä vuonna edustaja niin asiakkaalta kuin toimistolta: Claire Miller, Global Head of Strategy at Lego Agency, Lego Group and Vincent Garel, Executive Vice President at TBWA\Group.
Ilmoittautuminen aukeaa 3.5.2021
EACA:n ja Marketing Finlandin jäsenille on luvassa osallistumismaksuista alennus. Jäsenyyden voit tarkistaa EACA:n sivuilta tai Marketing Finlandin jäsenluettelosta.
- First Entry Deadline (30.7.) € 995 / € 1695
- Second deadline (30.8.) € 1295 / € 1995
- Third deadline (10.9.) € 1395 / € 2095
Lisätietoja saat täältä. Kilpailua järjestää the European Association of Communications Agencies (EACA). Kilpailun pääyhteistyökumppanina toimii Procter & Gamble, The European Publishers’ Council, The European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA), Adforum.com & Viva Xpress Logistics.