Kyseessä ei ole kampanjoiden kauneuskilpailu, vaan kilpailu siitä, kuka onnistuu tuottamaan todellista vaikutusta ja tuloksia, kirjoittavat Riikka-Maria Lemminki ja Leena Koskinen.
Kilpailut ovat markkinoinnin voimanlähde, jotka pitävät markkinointi- ja viestintämaailman pyörät pyörimässä. Alan ulkopuoliselle kilpailut voivat näyttäytyä tapana mainostaa omia saavutuksia, mutta meille alalla pitkään toimineille ne ovat tapa todentaa kampanjoiden aito tuloksellisuus. Tämän tekee myös nyt starttaava Effie Finland -kilpailu, joka on suunnattu kaikenkokoisille markkinointi- ja viestintätoimistoille sekä mainostajille. Effie Finland panostaa tuloksiin enemmän kuin visuaalisuuteen eikä huomioi aikaisempaa menestystä.
Tuloksellisuus ennen kaikkea
Mielestämme Effie Finland on Suomen tärkein markkinointikilpailu, koska se punnitsee ideat ja luovuuden mainostajien saamien tuloksien valossa. Kyseessä ei ole siis kampanjoiden kauneuskilpailu, vaan kilpailu siitä, kuka onnistuu tuottamaan todellista vaikutusta ja tuloksia. Effie-kilpailu korostaa kampanjoiden tuloksellisuutta ja niiden vaikutusta liiketoimintaan. Tämä tarkoittaa, että kilpailuun osallistuminen antaa toimistoille ja mainostajille mahdollisuuden näyttää, miten kampanja on muuttanut asiakkaiden elämää ja vaikuttanut yrityksen menestykseen. Siksi Effie kiinnostaa myös mainostajia enemmän kuin mikään muu kilpailu. Meille järjestäjien edustajille parasta on nähdä mainostajien, toimistojen sekä kampanjan tekijöiden yhteinen menestys ja onnistumisen riemu. Koemme tärkeänä myös markkinointiosaamisen kehittämisen suomalaisen liiketoiminnan ja sitä kautta koko yhteiskunnan hyvinvoinnin kannalta.
Kaikenkokoisille toimijoille
Effie Finland on suunniteltu olemaan kaikkien saavutettavissa. Olitpa sitten suuri toimija ja alan veteraani tai vasta-alkaja, kilpailu tarjoaa mahdollisuuden asettaa osaamisesi ja ideasi koetukselle. Tärkeintä ei ole aikaisempi menestys vaan se, miten olet onnistunut yhdistämään luovuuden ja tuloksellisuuden yrityksen eduksi.
Miksi sinun kannattaa osallistua?
Osallistuminen Effie Finland -kilpailuun on enemmän kuin vain mahdollisuus voittoon. Se on mahdollisuus saada näkyvyyttä alan ammattilaisten ja päätöksentekijöiden keskuudessa. Voittajien ja finalistien kampanjat herättävät huomiota ja inspiroivat muita toimijoita luomaan entistä tehokkaampia kampanjoita. Kilpailuun osallistuminen voi toimia myös eräänlaisena sisäisenä välitilinpäätöksenä. Vaikka entryn tekeminen voi tuntua tuskallisen työläältä, on se samalla erinomainen oppimisprosessi siitä, mitä tuli tehtyä ja mitkä toimenpiteet tuottivat tulosta.
Lisäksi osallistuminen tarjoaa arvokasta palautetta tuomaristolta, mikä auttaa kehittämään omaa osaamista ja saavuttamaan entistä parempia tuloksia tulevaisuudessa.
Jos olet mainonnan mestari, viestinnän virtuoosi tai markkinoinnin maestro, Effie Finland on juuri sinulle. Älä jää taka-alalle – osoita meille, miten olet yhdistänyt luovuuden ja tuloksellisuuden omassa kampanjassasi ja anna vaikutuksen puhua puolestasi. Tässä kilpailussa palkitaan rohkeus ja ne, jotka todella ovat muuttaneet pelin sääntöjä ja tuoneet konkreettista arvoa. Seuraava kampanjasi saattaa olla juuri se, joka nostetaan esiin Effie Finland -kilpailussa.
Kirjoittajina:
Riikka-Maria Lemminki Leena Koskinen
Managing Director Head of Marketing
Marketing Finland Sanoma Media Finland