Helsingin Sanomat on julkaissut lasten uutisia vuodesta 2016 ja kesällä 2020 oli aika ottaa seuraava askel ja julkaista lapsille oma tilattava sanomalehti, HS Lasten uutiset. HS Lasten uutiset positioitiin turvalliseksi ja luotettavaksi keinoksi syventää lasten kiinnostusta ympäröivää maailmaa kohtaan.
Kun lapset innostuvat jostain, he innostuvat siitä todella – jopa niin, että tapetoivat huoneensa yhteiskunnallisilla ilmiöillä, kuten luovat toteutukset osoittivat. Vahvasti uutismedioihin ja TV-mainontaan nojanneen lanseerauskampanjan myötä ennakkomyynnin tavoitteet saavutettiin kaksinkertaisina ja koko vuoden tavoitteet ylitettiin jo elokuussa. Samalla lehti levittäytyi jopa 261 kuntaan.
Selkeä haaste, tarkka näkökulma ja johdonmukainen toteutus. Tärkeän aiheen nostaminen tapetille laadukkaasti ja tulosten valossa myös ilmeisen tehokkaasti. Hienoa, että uusikin sukupolvi saa vielä nauttia painomusteen tuoksusta sormissaan.
tuomariston perustelut