Ohjausryhmä 2020

Effie-ohjausryhmään kutsutaan suomalaisia markkinoinnin huippuammattilaisia eri toimialoilta, markkinointitoimistoista, korkeakouluista ja mediasta. Tänä vuonna ohjausryhmässä on 12 markkinoinnin kokenutta näkijää ja tekijää.

  • Mika Häyrinen, toimitusjohtaja, IPG Mediabrands Finland
  • Kati Kivimäki, toimitusjohtaja, Mall of Tripla
  • Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaja, Marketing Finland
  • Rainer Lindqvist, markkinointijohtaja, Kotipizza Group
  • Miska Rajasuo, toimitusjohtaja, Bob The Robot
  • Pauli Waroma, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Lääkärikeskus Aava

Tommy Mäkinen


Luova Johtaja & Effie Finland päätuomari 2020

Folk Finland

Tommy Mäkinen on kautta aikain menestyneimpiä suomalaisia mainonnan suunnittelijoita, jonka kaapista löytyy 2 Cannesin leijonaa sekä kymmeniä muita tunnustuksia kotimaasta ja kansainvälisiltä kentiltä. Mäkisen edustama mainostoimisto Folk Finland on palkittu tai ollut finalistina Effiessä 2012 alkaen joka vuosi; yhteensä 16 eri kampanjalla 10 eri mainostajalle.

Lisätiedot

Anna Lehtisalo


Toimitusjohtaja, osakas

Villivisio Oy

Anna Lehtisalo on strategiseen markkinointiin ja viestintään erikoistuneen Villivision toimitusjohtaja ja osakas. Ansioituneen toimistonsa luotsaamisen lisäksi Anna toimii useassa hallituksessa sekä advisory boardissa, joissa roolina on tuoda markkinoinnin strategista näkemystä sekä luovan asiantuntijatyön johtamisen ja kehittämisen osaamista hallituksiin. Annan sydän sykkii nokkelista ja rohkeista ideoista, empatialähtöisestä suunnittelusta sekä luovan tiimin ja osaajien kehittämisestä.

Lisätiedot

Minna Hämäläinen


Head of Marketing

Neste

Minna vetää Nesteellä Marketing & Services -liiketoiminnassa Suomen ja Baltian markkinoinnin ja viestinnän tiimiä. Kuuden Neste-vuoden lisäksi hänellä on pitkä kokemus myös muiden valovoimaisten suomalaisten brändien, kuten Lumene, Iittala ja Arabia, markkinoinnista. Merkityksellinen brändiviestintä, datalla johdettu markkinointi, asiakaskokemuksen kehittäminen sekä tuloksellisuuden mittaaminen ovat tekemisen ytimessä.

Lisätiedot

Jani Niipola


Uutispäällikkö

Markkinointi & Mainonta -lehti

Jani Niipola on Markkinointi & Mainonta -lehden uutispäällikkö, tietokirjailija ja toimittaja, joka kirjoittaa luovasta taloudesta myös Kauppalehteen ja Kauppalehti Optioon. Aiemmin urallaan Niipola on työskennellyt copywriterina ja ollut perustamassa yhtä viestintätoimistoa. Tänä syksynä agendalla on M&M:n uudistaminen.

Lisätiedot

Satu Yrjänen


Toimitusjohtaja

Kantar

Satu Yrjänen on pitkän linjan markkinoinnin, myynnin ja viestinnän ammattilainen, joka on tehnyt koko työuransa kansainvälisissä yrityksissä ja ympäristöissä, kuten SEK, Microsoft, BNL/Euro RSCG, 24/7 Media ja DoubleClick. Satu toimii tällä hetkellä konsultti- ja tutkimusyritys Kantarin Suomen toimitusjohtajana sekä hallitusammattilaisena. Sadun intohimona on muutoksen aikaansaaminen ja paremman tulevaisuuden rakentaminen tutkimusta, markkinointia, liiketoimintaymmärrystä ja teknologiaa hyödyntäen. Satu syttyy asiakkaista ja innostuu tulosten aikaansaamisesta yhdessä tehden.

Lisätiedot

Tommi Kortesniemi


Luova johtaja

Sherpa

Tommi Kortesniemi on yksi Sherpan perustajista, yrityksen osakas ja luova johtaja. Hänellä on yli 15 vuoden kokemus luovan markkinoinnin suunnittelusta, johtamisesta sekä käytännön tekemisestä. Markkinointialan kilpailut ovat tulleet hänelle tutuksi vuosien varrella ja hänen CV:stä löytyy esimerkiksi Grand-, Gold- ja Silver Effie.

Lisätiedot

Jaa: