Prisma had done its best to attract trend-conscious and young people to buy. Earlier, they had brought in trendy youth brands but still failed to get the wanted impact. They needed to change the perception of the store.
The idea: a clothing line in collaboration with national superstar Antti Tuisku. The collection boosted the Prisma.fi clothing sales 17-fold compared to last year. From the key target audience 83% remembered seeing the brand, and their purchasing interest increased by 34%. All this during the time when the clothing market plunged.
Yksiselitteisesti tämän vuoden ykkönen. Palkinnot kahdesta eri sarjasta ja yhteispisteissä selvä ero muihin kilpailutöihin. Tämä asukokonaisuus tuntui istuvan kaikille tuomareille.
Tuomariston perustelut, Grand effie
Vahvaa ja ennakkoluulotonta tekemistä. Brändiyhteistyö, joka tuki molempien brändien tavoitetta ja sanomaa. Pieteetillä rakennettu, ovelasti ennakkotestattu ja tarkasti kohderyhmälleen tehty mittatilaustyö.
Tuomariston perustelut, kulta
Esimerkillinen kokonaisuus, jossa tuotekehitys ja markkinointi olivat yhtä. Enemmän kuin tuotekehitystä. Enemmän kuin markkinointia. Pitkäjänteistä ja tarkkaa tekemistä. Vahva asemointi ja vaikuttava toteutus myllertävässä muotikaupassa.
Tuomariston perustelut, hopea