Kampanja pähkinänkuoressa
KONE tarvitsisi lanseerauskonseptin uudelle tekoälyä ja koneoppimista hyödyntävälle IoT-tuotteelle, 24/7 Connected Services -huoltopalvelulle, joka hyödyntää IBM Watson -teknologiaa. Tavoitteena oli toisaalta uusi palvelu ? ja viedä selkeästi eteenpäin koko KONEen positiota alan innovaatiojohtajana.
Halusimme tehdä vaikutuksen. Pelkän IoT:stä tai tekoälystä puhumisen sijaan päätimme demystifioida tekoälyn käsitteen ja näyttää, mitä IoT käytännössä merkitsee. Koska kukaan ei ollut vielä kuullut, mistä koneet puhuvat keskenään, loimme tavan käääntää hissien tuottama data ymmärrettäviksi viesteiksi ja persoonalliseksi keskusteluksi. Hissien reaaliaikaisesti lähettämästä datavirrasta syntyi Machine Conversations -konsepti. Verkkosivulla voi kuulla ja nähdä mistä hissit ympäri maailmaa puhuvat IBM Watson IoT-alustan kanssa.
Kaikki huomio saatiin tarkasti suunnitelluilla globaaleilla PR-toimenpiteillä, lähes kokonaan ilman maksettua mediaa. Kampanja on tuonut runsaasti kansainvälistä medianäkyvyyttä. Kampanjan menestyksen siivittämänä myös IBM teki hissien IoT-palvelusta oman KONEtta esille tuovan kampanjan, joka on saanut pelkästään YouTubessa yli 3 miljoonaa katsojaa.