Puuilo järjesti yleisöannin kerätäkseen 30 miljoonaa euroa laajentamista varten. Lisäksi yhtiö halusi mahdollisimman monta sijoittajaa. Laajalla omistuspohjalla edistetään likviditeettiä ja vähennetään osakkeeseen sijoittamisen riskiä.
Markkinointikampanjalla haluttiinkin tavoittaa erityisesti piensijoittajia ja tehdä Puuilosta ”kansanosake”. Siksi kampanjan sisältö ja mediavalinnat poikkesivat huomattavasti perinteisestä listautumiskampanjasta. Toisin kuin yhdessäkään 2000-luvun listautumisessa, radiomainontaan panostettiin – ja vahvasti. Listautumiskampanjalle poikkeuksellisesti käytettiin huumoria tehokeinona.
Puuilon tuttu ’Morjensta pöytään!’ -radiorenkutus muunnettiin ’Morjensta pörssiin!’ -jolkotukseksi. Sittemmin samaa ilosanomaa levitettiin muissa medioissa.
Tuloksena oli uusien osakkaiden ennätysmäärä sitten vuoden 1999 teknobuumin. Listautuminen jouduttiin keskeyttämään ensimmäisenä mahdollisena päivänä 2,8-kertaisen ylimerkinnän takia.
Työllä oli täysin poikkeuksellinen strategia verrattuna muihin. Malliesimerkki siitä, kuinka brändin kannattaa luottaa omaan identiteettiinsä ja hyvin tehtyyn brändipersoonaan. Loistava, yksinkertainen toteutus, ja tulokset puhuvat puolestaan. Tämä työ tulee olemaan kansainvälisesti kovaa valuuttaa.
tuomariston perustelut, hopea, erikoissarja
Linjakas työ ja täysin brändin päällä. Lähestymistapa on poikkeuksellinen. Huikeat tulokset, rohkea toteutus ja täydellinen ajoitus. Voi sanoa, että omassa kategoriassaan uraauurtavaa duunia.
tuomariston perustelut, hopea, tuotteet ja palvelut